Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Mengapa Mereka Begitu auwww...

Sunday, November 14, 2010 15 ,000,000 terlepas cakap
Benda ni aku da terfikir lama nak menulis tentang golongan yg tidak diiktiraf oleh masyarakat ni(terdapat juga masyarakat yg mengiktiraf). Oleh itu aku, terpanggil untuk mengenali mereka ini. Bagaimana pula dengan anda? Anda pun mau juga ker kenal mereka ini. OK mari kita kenal mereka sahaja jangan pula ada yang pasang impian nak jadi sebahagian daripada mereka. JOM!!

Menurut Wikipedia Pondan (bapuk, Mak Nyah, Darai, Sama spesis) merupakan istilah yang merujuk kepada golongan lelaki yang mengalami transeksual yakni orang-orang yang mempunyai biologi pada azalinya adalah lelaki tetapi mendakwa memliki naluri seorang wanita. Dewan Bahasa dan Pustaka pula mentafsirkan Pondan ini sebagai laki-laki yg lebih bersifat keperempuanan (perempuan yg lebih bersifat kelelakian), banci, kedi, papak, ponen. Menurut Prf. Madya Teh Yik Koon pensyarah pembimbing kriminologi dan sosiologi UUM (kira prof ni yg pro la dalam bab pondan ni dalam negara kita) berkata, Pondan adalah lelaki Mukhannas yg mahukan jantina lain dari jantina yang mereka ada dari sejak lahir lagi. Ok sy tekan kan di sini Pondan amat-amat sangat-sangat berbeza dengan Khunsa, yg memiliki dwi jantina dari sejak lahir lagi. Ingat yg tu sampai bila!!

Faham murid-murid? Ok kita pegi kepada persoalan seterusnya. Bagaimana mereka ini boleh jadi Pondan? Bagi menjawab persoalan ini

Kekeliruan dalam diri dikatakan satu daripada bermacam alasan yg diberikan oleh golongan mereka ini. Mereka dikatakan seolah-olah tersesat didalam jantina lain, sedangkan keinginan mereka tidak menginginkan jantina tersebut. OK malas mau cakap tentang teori yg macam ni kita pakar perubatan yang jawab persoalan ni. Perkara utama yang perlu kita ambil perhatian ialah
Kewujudan Mak Nyah tiada kaitan langsung dengan lebihan hormon perempuan yang ada pada diri mereka kerana setiap orang dilahirkan tidak kira lelaki atau perempuan secara semula jadi mempunyai kedua dua hormon berkenaan dengan jumlah yang berbeza beza. Apa yang diterangkan oleh pakar perubatan ialah:
1. Semasa dalam kandungan, jantina otak seseorang bayi itu pada keseluruhannya adalah otak seorang perempuan.
2. Selepas 20 minggu perkembangan bayi lelaki, testes mula mengeluarkan rembesan hormon lelaki pada otak seseorang bayi itu dan pada masa itulah ia memiliki otak seorang lelaki.
3. Bagi Mak Nyah/transeksual, besar kemungkinan otak mereka tidak sensitif dengan rembesan hormon lelaki tersebut dan ini menyebabkan adakalanya rembesan hormon lelaki pada otak seseorang bayi lelaki tidak berlaku seperti lazimnya dan ini mengakibatkan seseorang bayi lelaki itu berkembang dan merasakan dia seorang perempuan.
Ok saya nak bagi sikit nasihat di sini, jangan kita memandang golongan ini amat rendah sekali sehingga kita menambah lagi stigma sosial yang masih menebal dalam diri masyarakat. Ini bukan nilai kemanusiaan yang cuba kita terapkan beb. Masalah utama yang golongan Pondan ini hadapi ialah sikap dan pemikiran masyarakat kelas terkebelakang yang masih prejudis dan mudah membuat hukuman serta cadangan yang kononnya adalah “penyembuhan” yang tidak masuk akal.

Ceh kenapa tiba-tiba keluar ayat serius ni. Aduina, ok kita teruskan pada pengkisahan pondan ini. Ok persoalan terbesar hari ini ialah, apakah pondan dan gay adalah sama? Adakah pondan itu gay? Dan adalah gay itu adalah pondan? Siapa tahu angkat tangan?

Hmm, menurut siasatan aku la kan, golongan pondan dan gay mungkin boleh dikategorikan sebagai satu keluarga besar yang terbagi kepada keluarga-keluarga kecil. Beza pondan dengan gay ialah, pondan ni lebih glamour, lebih feminin dan lembut dan suka drag (berpakaian pompuan) dan suka pada lelaki sasa dan tulen. Golongan gay pula masih dalam keadaan fizikal lelaki yang minat pada lelaki yang lain. Golongan gay ni susah sangat dikesan, tak macam golongan pondan, dari jauh tengok cara mereka ni jalan lenggang-lenggang kangkung dah tau. Fuh!! sampai aku pun pernah tergoda dengan lenggokannya, tapi tau-tau bukan cewek tulen. Adeii kecewa lagi.

Menarik pada webblogs golongan pondan dan gay ni, mereka bersatu hati pula di alam maya (bukan luna maya yer) dan membina empayar mereka sendiri. Maksud aku ialah, mereka berkomunikasi dan berinteraksi sambil berkongsi-kongsi pengalaman dan idea sesama sendiri menerusi blog-blog yang mereka cipta. Apa yang membuatkan aku terfikir ialah dorang ni ada sense sesama mereka owh.. yer lah macam tau-tau saja mereka ni mengesan sesama sendiri, agak-agaknya pancaran satelit aura diorang ni kuat tak? Dari sesawang blog (ayat baku di situ) mereka ni, kita boleh membaca isi hati diorang, pengalaman, suka-duka sepanjang bergelar pondan. So bagi yang mahu masuk sendiri ke blog mereka boleh klik kat sini..(laju jer nak klik. Ko pi cari sendiri) tapi pastikan korang adalah 18 tahun ke atas.

Apa pun penulisan aku ni masih belum lengkap dan hanya sedikit sahaja perkongsiannya. Oleh itu kalau ada sebarang maklumat tambahan korang boleh tanya pakcik Google dengan makcik Yahoo, dorang tu ada jawapan. Sebelum tu, mari kita lawan gambar-gambar ‘kecantikan’ pondan ni.



tgo 'lawa' kan pondan-pondan kat negara jiran hehehe


yang atas tu pula 'awek'-'awek' korean group.. nama group ni LADY..huh lady ker?? 'awek'yang sorang ni sapa yg mau? angkat tangan? hehe kenalkan nama dia HIRASU. artis juga ni dari korea. Sayangnya dia adalah insan yang bernama lelaki yang melakukan transeksual. Nampak macam berjaya jer transeksual tu. 'lawa' owh..


teka siapa tu? hehe itu la pondan made in Malaysia. Nama dia MOHAMMED FAZDIL MIN BAHARI (kiri) bersama Ian Young (lelaki Britain). Mereka telah berkahwin di UK suatu ketika dulu. (sori aku lupa tahun, sekitar 2008 kot)



ARGHHHHHHHHHHHH YANG NI AKU MALAS MAU CAKAP MENYAKITKAN MATA JER!!!

15 comments

November 14, 2010 at 9:13 AM

Please gimme ur comment about my post..

November 14, 2010 at 11:54 AM

wahhh mengkaji ko betul2 oo pasal ni...

November 14, 2010 at 1:02 PM

Sya suka Korea pya Pondan...sgt cantik! haha..

November 14, 2010 at 2:50 PM

cantiknya~kalah ko, ib!
hahahaha :D

November 14, 2010 at 4:55 PM

@Zulkifly Omar hahaha..perasaan ingin tahu bha..hahaha

November 14, 2010 at 4:59 PM

@linwei
orang korea ni kalau berkaitan dengan plastik surgery mmg specialist sgt..sebab di sana walaupun masih baru dalam bidang plastic surgery tapi pakar di sana tu terlalu banyak melakukan surgery so lebih mendapat pengalaman dan penambahbaikan..mcm main game RPG klu selalu main banyaklah points dan experience yg didapat...

November 14, 2010 at 6:16 PM

ya, sy tau byk artis korea pn buat surgery jg n pakar sna mmg pro.pondan cantik lpas buat surgery mac blh sy terima...tp jgn kaseh sy tgk gmbr sblum mrk buat surgery...trok ar nanti.hahaha!

Anonymous
December 10, 2010 at 1:21 AM

Ini masalah saya benar-benar dipecahkan, terima kasih!

December 18, 2010 at 4:15 PM

fuyooo. yang luar negara punya 2 mmg menjadik laa. cantik wehh

December 18, 2010 at 5:25 PM

@azHa
sememangnya negara kita masih kureng lg dalam bab macm ni (baguslah jg kan), klu kat luar negara terutamanya korea pembedahan plastik mereka lebih berkembang..

December 19, 2010 at 10:28 PM

belabih jongor haahahaha

December 24, 2010 at 10:48 PM

sedey r.. kawan saye sorang pondan.. cun gile.. mase skolah elok jer.. jumpe balik tengok.. alahai.. nape??=(
sorang lg gay.. hensem! nampak cam biase jer tp..
patut la pon x layan .. :( kecewe~ huhuhuu~

December 25, 2010 at 7:25 AM

@Che Sakinahalahai..sabarler..jumpa gak yg elok2 tu..heheh

Anonymous
January 23, 2011 at 6:19 PM

Saya biasanya tidak posting dalam Blog tapi blog Anda memaksa saya untuk, bekerja luar biasa .. indah ....

January 23, 2011 at 7:31 PM

@Anonymous erk??? hehehe ok2 bagus lah kalau mcm tu hehehe

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...