Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Pendrive korang ori ka fake?

Tuesday, September 27, 2011 7 ,000,000 terlepas cakap
Salamzzzzzzzzzzzzzzzzz Hari Raya..

OK aku taw korang semua mesti penah jumpa pendrive kan? Bagi aku la kan, mesti ramai yang antara kita sekurang-kurangnya memiliki sebijik pendrive untuk menyimpan data-data, memindahkan barang-barang ka macma movie, documents atau apa-apa jak la.. Namun sejauhmana antara korang yang taw ORI ke tidak korang punya pendrive tu? Aku crawl semalam dan tejumpa forum yang membincangkan hal ni, jadi sebagai pekongsian aku hari ni, mari kita belajar sama-sama macam mana maw taw pendrive tu ori ke fake. Besanya kalau yang fake ni datang dari Negara Tembok Besar jak..kikikkiki..JOM!!!

Mula-mula mari kita tengok perbandingan pendrive yang ori. Mengikut forumers tu besa nya pendrive yang ori tu ada number siri kat kepala hotak pendrive tu, macam gambar kat bawah ni.





ok kalau fake besa jak, teda apa-apa kat kepala hotak pendrive tu, macam gambar kat bawah.



Ada lagi ciri lain yang boleh di temui, contohnya papan litar sepang kat pendrive tu berbeza bagi yang ori dan tak ori. Besanya klu ori dia full body, kira memenuhi ruang la, contohnya..



Hahahaha ok kalau tak full macam ni la pla perbedaan dia..yang ni fake la pula..



Namun demikian hadirin sekalian,

Ini hanyalah pandangan mereka-mereka sahaja, benar atau tidak, tepuk dada tanya akkai..aku kongsikan kat korang tips nak taw kalau pendrive korang tu ori ke tak..

Plug the Pen Drive Into USB Port of Computer,
go to Device Manager,
you will get “Kingston xxxxxx” at the disk drives categories.
If your Pen Drive is Fake,
normally it’s just will show Generic disk drive, USB2.0 Drive and etc.

lebih kurang macam ni la bayangan dia..hihihihi



ok itu jak yg aku mau kongsikan..hahahah

kalau ada sebarang masalah jgn tanya aku, pegi tanya pakcik google..

WAKA WAKA EH EH!!


7 comments

September 27, 2011 at 9:48 PM

ternyata pendrive ku ori!!hahaha..
thx ini infonya!

September 27, 2011 at 10:14 PM

@Kreatifbuzz sharing is caring maa..hahah

September 27, 2011 at 11:21 PM

adui kecewa sa dapat pendrive ciplak..hahaha patutlah ada komputer x blh baca..haiz...

September 27, 2011 at 11:57 PM

@carol peter alalalaa..chill ^^

September 28, 2011 at 10:30 AM

Memang berguna la..trus sia check beii...ori juga la..haha...I2T

September 28, 2011 at 10:37 AM

@Idea2Talk @ I2T Nice..aku pun da cek jg..hahah nasib ORI jg..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...