Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Cubaan untuk mengandung dengan rahim yang mengandungkannya dahulu

Tuesday, June 14, 2011 9 ,000,000 terlepas cakap
Panjangnya tajuk ahahahaha..apa pun ini adalah percubaan yang tidak pernah dilakukan diatas dunia..JOM!! baca

STOCKHOLM: Seorang guru muda biologi bakal menggunakan rahim ibu sendiri dalam usahanya mendapat zuriat, lapor media semalam.

Dilahirkan tanpa rahim secara semula jadi, jika pembedahan itu berjaya, bermakna Sara Ottosson, 25, akan hamil menggunakan rahim yang pernah mengandungkannya selama sembilan bulan satu ketika dulu.





Ibu Sara, Eva Ottosson (gambar), 56, bersetuju menjalani prosedur yang tidak pernah dilakukan sebelum ini.

Eva - seorang ahli perniagaan berpangkalan di dari Nottingham - bakal mencatat nama sebagai wanita pertama memindahkan rahim kepada anak perempuan sendiri.


Kata Sara, dia tidak memikirkan implikasi daripada keputusan mengambil rahim yang pernah menempatkannya ketika janin dulu.


“Saya seorang guru biologi dan rahim itu sama seperti rahim lain.

“Ibu saya pernah bertanya: Tidakkah prosedur ini aneh? “Saya tidak menganggapnya aneh,” katanya.


Menurut Sara, dia lebih bimbangkan Eva kerana perlu menjalani pembedahan besar. - DM

9 comments

June 14, 2011 at 4:14 PM

Huh?!dr segi genetik??napa xpkai rahim org lain sja..(ada ka ppuan mau derma rahimnya??)

jd, ovum tu kluar dr ovari rahim bekas maknya punya?!

persoalan!persoalan!

June 14, 2011 at 4:18 PM

@Finie Ramosentah dunia perubatan ni macam-macam..tapi kalau dunia perbomohan ada bha macam ni..ahahaha kali la

June 14, 2011 at 4:25 PM

itu namanya jenglot!hahaha

June 14, 2011 at 4:30 PM

@Finie Ramos Hahhahahahaha..tau-tau jak ko sana..aku nda pelihara tu, nda mendatangkan hasil..bagus aku pellihara toyol...boleh jg bawa p exam hall

June 14, 2011 at 4:48 PM

aku mau jenglot sb bleh kasi awet muda n idup slama2nya...10,000thn dulu, dunia ni aman..tp skg dunia ni xbest suda..nyesal suda aku amik jenglot~

June 14, 2011 at 4:53 PM

@Finie Ramos Ya ampun..kembali lah finie ahahahaha

June 14, 2011 at 7:02 PM

wah..nasib dia pakar bio juga..pintar..haha

June 14, 2011 at 7:17 PM

@dayang Ilmu penyuluh kehidupan insan ^^

June 17, 2011 at 2:43 AM

pelik2 la skang ni! adoi

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...