Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Fuyoooo..!! Awek 'Porsche' yang baik hati (UPDATED)

Wednesday, December 28, 2011 4 ,000,000 terlepas cakap
Antara kriteria pemilihan bakal bini yang disarankan oleh ibu bapa sedunia dan di perkenankan oleh Kelab Lelaki Antarabangsa ialah Baik Hati. Hahaha mana-mana lelaki pun mesti cari yg baik hati kan, tapi kalau KAYA!! itu dah kira bonus. Yer dak? Macam awek ni lah, punyala baik hati..Kenapa? Mari ikuti story dia.

25 Disember lalu, di daerah Haizhu, Guangzhou, ada ler sorang pompuan ni dalam lingkungan umo 30-an, Pengsan di laluan pejalan kaki. Walaupun ramai yang lalu lalang namun tiada sorang pun yang berhenti seketika untuk membantu. Biasalah sikap 'terpaksa tidak melihat' mereka itu. Namun ada juga lah mereka yang nak call polisi, tapi di kala itu sebuah 'poursche' berkaler biru berhenti lalu turunlah seorang awek dari kereta tersebut. Turun dan mendapatkan wanita yang pengsan itu lalu dibawanya ke hospital tanpa banyak bicara.

ni laporan dari satu website maydaily
A newly minted hero, “Porsche Girl,” has been praised for her chivalry and helping a woman in need on the streets. She was in Guangzhou, Guangdong province, passing by in her sports car, along with her uncle, when she spotted a middle-aged woman prostrate on the pavement, in extreme pain. A passerby had called the police but no help was at hand.
Porsche Girl, aged 13 or 14, got out of her blue Porsche and tried to help the woman. She then asked her uncle to help take the woman in their car to hospital.
Many netizens praised her, saying she is more beautiful than the Porsche.

Inilah adegan yang dirakam oleh seorang jurugambar yang lebih mementingkan ambik gambar dari menolong wanita pengsan itu. Terima kasih kepadanya jg, tanpa gambar ni, takder la kita berkenalan dengan awek ni.








akukata : sangat2 lah jarang berlaku, seorang awek muda, lawa dan kaya turun dari keta mewah semata-mata nak tolong org susah..


4 comments

December 28, 2011 at 10:12 PM

mana tau sdara dia? :p
adehh klau blaku dsni xla kna biar gitu jak..kira paling baik ati la 2 pmpuan kn.lawa lg 2..kekeke

December 28, 2011 at 10:14 PM

@~NiZa Maksit~ dan kayer!! hihihihi

December 28, 2011 at 10:39 PM

kesedaran diri...bagus awek 2...

December 28, 2011 at 10:41 PM

@Fendy YUP..masyarakat china sebenarnya takut nak tolong disebabkan takut kena saman nanti..semuanya gara-gara kes-kes lepas..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...