Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

(18sx) Kentut Vagina a.k.a Queef

Tuesday, October 25, 2011 2 ,000,000 terlepas cakap
Salam pagi semua rakan-rakan pembacaku..

Sukacita dimaklumkan, tajuk entry di atas adalah dirujuk untuk dibincangkan bersama kaum-kaum gadis dan ibu-ibu juga lelaki kikikiii..

Secara pengenalannya, Pakar Perubatan zaman Greek dulu-duuuuulu mengatakan bahawa kentut itu adalah satu proses penting dalam kesehatan. Jadi janganlah ketawakan orang yang kentut itu. Tiap orang kentut, kentut itu adalah sihat. Dorang yang tak kentut itu yang bahaya, sebab dorang tak sihat. Tapi masalah utamanya skg ni apabila kentut itu sangat 'istimewa' baunya. KIK!! itu lah ayat yg muncul. Kentut itu bergantung pada jenis makanan yang kita hambik dan daya kepantasan ia dilepaskan pula bergantung pada selama mana korang simpan beliau. Dalam definisi perubatan, kentut adalah sebahagian daripada lebihan gas dalam perut atau usus. Ada kala lebihan gas ini menyebabkan anda berasa tidak selesa seperti perut kembung, sendawa atau kentut. Kebanyakan orang melepaskan gas berlebihan ini 14 kali sehari, tidak kiralah sama ada sebagai kentut atau sendawa.

OK cukup soal kentut, rujuk balik tajuk entry, bolehka itu 'V' wanita kentut? Kalau dekat dubur tu boleh la keluar angin sepoi-sepoi bahasa sebab ianya bersambung dengan usus, tapi 'V' ini tidak bersambung kerana ada saluran sendiri.



Perbahasan, pergaduhan dan persengketaan mengenai keluarnya angin melalui faraj atau 'V' atau qubul atau ... ada disentuh oleh para ulama. Mengikut kaedah saintifik, vagina adalah tiub yang berotot dan berdinding membran sepanjang 7 hingga 9 cm yang menghubungkan pangkal rahim ke bukaan faraj. Bukaan faraj ini dikawal oleh beberapa otot kemut sama seperti otot yang mengelilingi bukaan dubur dan salur kencing. (Perghhhhhh..kompleks! teruskan membaca..) Dalam keadaan biasa, tiub ini berada dalam keadaan tertutup, dindingnya kempis menyentuh antara satu sama lain dan tidak mengeluarkan sebarang angin. Hal ini kerana bakteria yang berada di sel-sel lapisan dalam vagina hanya bertindak balas mengeluarkan asid laktik untuk menjadikan faraj berasid, lembab dan membantu mengelakkan jangkitan kuman pada permukaannya.

Ohhh..naaa itu bukan aku yg ckp ar..kajian yg cakap aku share jak..jgn berhenti, teruskan lagi..

Ok keadaan dan situasi di atas amat berbeza dengan angin sepoi-sepoi bahasa yang dikeluarkan melalui usus besar, yang mana bakteria pada usus besar bertindakbalas dan mengeluarkan gas atau dalam perkataan melayu tradisionalnya dikenali sebagai Kentut. Maka secara kehidupan normalnya, 'V' wanita tidak akan mengeluarkan sebarang gas-gas yang berbahaya, MELAINKAN telah berlaku pembedahan yang membabitkan saluran usus besar (rektum) dengan festula (saluran penyambung)atau ayat laenya pembedahan antara usus besar dan faraj. dan hal ini barulah boleh menyebabkan angin dari usus besar memasuki faraj tanpa permit masuk.

Kebanyakan cewek-cewek dan ibu-ibu sebenarnya mengalami masalah keluar masuk angin di antara kelopak besar labia (labia majora), angin ini berkumpul di celah ruang yang terbentuk antara kelopak dan faraj. Fenomena ini sering disalah anggap sebagai angin yang keluar dari bukaan faraj. Lebih memburukkan keadaan apabila wanita berkenaan mengangkat hadas iaitu membasuh bahagian kemaluan mereka. Air yang terperangkap di celah kelopak-kelopak besar labia, menyebabkan pergerakan angin keluar masuk melalui kelopak-kelopak labia ini lebih ketara dirasai semasa pergerakan solat, yang akhirnya turut mengeluarkan bunyi dan rasa keluar angin seperti kentut. Lebih menyulitkan lagi bukaan faraj tidak mempunyai deria rasa yang sensitif seperti bukaan dubur hingga membolehkan kita dapat merasai keluarnya angin dari bukaan faraj secara yakin.

Namun demikian wahai pembaca sekalian alam,

keluar masuk angin di vagina berkemungkinan berlaku kepada wanita yang mengalami kelemahan pada otot-otot kemut seperti wanita yang telah melahirkan ramai anak, mengalami masalah jatuh peranakan dan juga tidak dapat mengawal kencing (kencing dedas) Bagi memastikan bahawa angin yang keluar masuk itu bukan dari vagina, wanita disarankan berdehem selepas membuang air sebagaimana dianjurkan Rasulullah bagi orang yang mengalami masalah kencing dedas (kencing tak lawas), mengelap kering bahagian sulit selepas berhadas kecil, atau melakukan ujian dengan meletakkan tisu di antara kelopak ini (bukan menyumbat faraj). Sekiranya angin sudah kedengaran lagi, maka sah-sahlah ia berasal dari masalah negara ini, jika beliau terus menerus berlaku, maka wanita perlu mengakui besar kemungkinan angin itu berasal dari faraj. Wanita berkenaan disarankan untuk mempraktikkan senanam kemut untuk menguatkan semula otot-otot kemut bagi menutup kemas bukaan faraj

Korang nak taw..

Kentut 'V' ini juga dikenali sebagai queef. Menurut wikipedia pula, tak taw betol ke tak, tapi ramai yg mengatakan benda yang sama. Queef atau kentut 'V' ini berlaku semasa melakukan hubungan intim. Queefs yang dikenal memiliki “suara basah” seperti kentut namun tidak berbau. Biasanya terjadi setelah encik 'Z' masuk kedalam liang cik 'F', menciptakan ruang udara di dalam liang tersebut, kerana sudut tertentu atau posisi tertentu, dan juga kerana penggunaan alat pelindung 'K'.

Dalam Agama Islam, para cewek dan ibu-ibu yang mengalami masalah seperti ini, disarankan untuk mengambil langkah-langkah seperti berikut :-

1. Berdehem selepas membuang air kecil.

2. Membasuh kemaluan dengan sempurna.

3. Mengelap faraj sehingga kering dan menutupi ruang kemaluan dengan tisu, kain atau menutupi ruang dengan rapat menggunakan tuala pelekat yang nipis dan bersih.

4. Kemudian memakai batman (seluar dalam) yang kemas agar udara tidak boleh keluar masuk sebelum berwuduk dan menunaikan solat.


akukata : itu rasa aku tak cukup maklumat lagi tu, so kepada mereka yang espesyeli wanita yg ada maklumat, share la sama kami kaum lelaki. Sebenarnya banyak lagi yang perkara yang aku tak berani nak share mengenai perkara ini.

p/s : korang faham2 jer la ya kalau aku guna huruf jer bagi mewakili istilah tertentu hehehehe..

2 comments

Anonymous
April 15, 2013 at 12:01 PM

Ηello, i think that i saw you visitеԁ my web site thus i got here to gο back the want?
.I am attemptіng to in finding things to enhance my websіte!
I assume its adequate to make use of a few of your iԁeas!
!

Fееl free to surf tо my pagе ::
payday loans

Anonymous
April 18, 2013 at 1:21 PM

Thank you for the аuѕpiсious wгiteup.
It in faсt waѕ a amusement аccount
it. Looκ advаnced to far aԁԁed agreeаble from уοu!
Вy the ωaу, how can we communiсate?


Hаve a lοоκ аt my blоg
pοst - payday loans

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...