Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Kemalangan Kereta api dan Lori di berhampiran Kepayan

Monday, October 31, 2011 6 ,000,000 terlepas cakap
Salam semua..

Aku dalam mood exam, so susah sikit mau buat enrty baru-baru, tapi bukan sal exam aku mau ceta hari ni tapi satu kejadian yang berlaku tadi petang. Masa aku habis makan-makan, aku ada tgo kepulan asap tebal berhampiran dengan stesen kereta api berhampiran dengan KKIA. Aku tak tawla tempat mana yg betul, tapi asap hitam tu sangat la tebal. Balik jak, aku dapat taw ramai yang buat siaran langsung berhampiran tempat kejadian di Facebook. JOM!! tengok gambar kejadian tu yang orang share di Facebook.

Sebelum tu, ini adalah keratan akhbar dari berita harian online sejurus selepas kejadian.

2011/10/31
KOTA KINABALU: Sebuah kereta api dalam perjalanan dari Stesen Tanjung Aru ke Papar merempuh sebuah lori tangki di lintasan berhampiran sebuah stesen minyak di Petagas dekat sini petang tadi.

Kejadian kira-kira 5.30 petang tadi itu menyebabkan letupan kuat dan sekurang-kurangnya enam orang cedera dengan pemandu lori tangki berkenaan patah kaki.
Asap tebal akibat letupan itu boleh dilihat dari jarak sehingga lima kilometer. Berikutan rempuhan itu, kereta api dan lori tangki berkenaan melekat dan masih berada di landasan.


Tapi, menurut cerita orang ramai yang bersiaran secara live di tempat kejadian, dorang kata 18 orang mati. Tak pasti mana yang betul..Kalau la betul RIP untuk si mangsa dan Takziah kepada keluarga mangsa.



















ini pula video orang share..



P/S: aku sedih, bila baca post sesetengah orang, sempat lagi buat jokes dalam keadaan macam tu. Syilakak punya manusia.


6 comments

October 31, 2011 at 8:24 PM

sa x suka oww org bergurau time gini. huhuhu. takziah pda fmily yg meninggal. :'(

October 31, 2011 at 9:05 PM

@Joyce Joel Ya..aku sedih ni..durang sempat lagi buat jokes..cuba dorang yg jadi mangsa kita buat jokes, apa perasaan dorang..

October 31, 2011 at 9:47 PM

Sedihnya ni. Roommate sa dah mula was2 mw naik keretapi gara2 insiden ni. :(
Sa x tw la mereka yg merakam vid ni menganggap ni sebagai gurauan. Halloween la dorg sangat! TT^TT
Salam takziah buat keluarga mangsa.

October 31, 2011 at 11:54 PM

@Nadirah Jannah Yup..kawan sa pun ramai sudah yg kc batal niat mau naek train..fobia ni..aku pun baru beniat mau test..terus nda jadi buat masa ni..

November 1, 2011 at 12:45 PM

Aiya.. naseb baik rumate sya tak blik kmpung kelmarn.. sbb dia maw train ne untuk blik kmpungnya smntara exam blum dkat lgi neh.. takziah kpd sesiapa yg terlibt..

November 1, 2011 at 2:43 PM

Aku kompius....ada ckp ada mangsa yg maut,tp brita ckp xd maut..ada ckp krajaan sensor part berita 'maut' spy xd kontobesi...ntah la...

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...