Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Apa jadi kepada bayi semasa digugurkan?

Tuesday, October 25, 2011 5 ,000,000 terlepas cakap
Salam Ukhwwah wahai sahabat dan teman pembaca..

Ok ingatka dulu-duuuuuulu aku penah post gambar bagaimana proses pengguguran bayi itu berlaku. Sadiskan? Korang boleh flash balik dengan menumbuk dinding hehe Memandangkan terlalu banyak kes pengguran bayi dan pembuangan bayi, aku postla benda ni, bukan sekadar untuk menyedarkan tapi sebagai peringatan. Tiada niat untuk aku memalukan mana-mana pihak tetapi hanya sekadar satu renungan kita bersama. JOM!! baca petikan ni dan marilah kita hayati bersama. Sorry gambar agak menyeramkan sikit.


Pada kehamilan muda (dibawah 1 bulan):

Pada masa usia janin masih sangat kecil, pengguguran/pembunuhan dilakukan dengan cara menggunakan alat penyedut (suction). Sang anak yang masih sangat lembut akan tersedut dan hancur luluh.

Saat ia dikeluarkan dapat dilihat cairan merah berupa gumpalan-gumpalan darah dari janin yang baru dibunuh itu.



Pada kehamilan lebih lanjut (1-3 bulan):

Pada tahap ini, di mana janin baru berusia sekitar beberapa minggu, bahagian-bahagian tubuhnya mulai terbentuk.

Pengguguran/pembunuhan dilakukan dengan cara mencucuk anak tersebut, kemudian bahagian-bahagian tubuhnya dipotong-potong dengan menggunakan peralatan khas untuk proses pengguguran/pembunuhan.

Anak dalam kandungan itu diambil dengan menggunakan peralatan tersebut, dengan cara mencucuk dan menarik bahagian yang boleh tercapai seperti pinggang, bahu atau leher.
Setelah dicucuk-cucuk, dihancurkan pula bahagian-bahagian tubuhnya. Tulang-tulangnya diremukkan dan seluruh bahagian tubuhnya disiat-siat menjadi bahagian-bahagian kecil agar mudah dikeluarkan dari kandungan. Dalam klinik pengguguran/pembunuhan, biasa dilihat potongan-potongan bayi yang dihancurkan ini. Ada potongan tangan, potongan kaki, potongan kepala dan bahagian-bahagian tubuh lain yang mungil dan comel. Anak kecil tak berdosa ini telah dibunuh dengan cara yang paling mengerikan.



Pengguguran/pembunuhan tahap kehamilan lanjutan (3 sampai 6 bulan):

Pada tahap ini, bayi sudah semakin besar dan bahagian-bahagian tubuhnya sudah jelas kelihatan. Jantungnya sudah berdegup dan tangannya sudah boleh menggenggam. Tubuhnya sudah boleh merasai kesakitan, kerana jaringan sarafnya sudah terbentuk dengan baik. Pengguguran/pembunuhan dilakukan dengan terlebih dahulu membunuh bayi ini sebelum dikeluarkan.

Pertama, diberikan suntikan maut (saline) yang dimasukkan ke dalam ketuban bayi.

Cairan ini akan membakar kulit bayi tersebut secara perlahan-lahan, menyesakkan pernafasannya dan akhirnya setelah menderita selama berjam-jam sehingga selepas 24 jam, bayi itu akhirnya mati.

Selama proses ini dilakukan, bayi akan memberontak, cuba menangis, menjerit dan jantungnya berdegup deras



Pengguguran/pembunuhan tahap kehamilan lanjut (6 sampai 9 bulan):

Pada tahap ini, bayi sudah sangat jelas terbentuk. Wajahnya sudah kelihatan termasuk mata, hidung, bibir dan telinganya yang mungil. Jari-jarinya juga sudah menjadi lebih jelas dan otaknya sudah berfungsi baik.

Untuk proses ini ia dilakukan dengan cara mengeluarkan bayi tersebut hidup-hidup, kemudian dibunuh.Cara membunuhnya mudah saja dan inilah kaedah paling murah dan biasa kita lihat di Malaysia:

Biasanya langsung dilemparkan ke tempat sampah, ditenggelamkan kedalam air atau dipukul kepalanya hingga pecah sehingga tangisannya berhenti dan pekerjaan terkutuk itu selesai.

Selepas itu, hanya darah bayi itu sahaja yang akan mengingatkan orang-orang yang terlibat di dalam pengguguran/pembunuhan ini bahawa satu pembunuhan keji telah terjadi.

Semua proses ini seringkali tidak disedari oleh para ibu yang melakukan pengguguran/pembunuhan ini.

Mereka merasa bahawa pengguguran/pembunuhan itu cepat dan tidak sakit. Mereka tidak sedar kerana di bawah pengaruh ubat bius.



Ya Allah, Hindarkanlah kami, ahli keluarga kami dan keturunan kami dari hati yang terdetik untuk melakukan kemungkaran seperti ini. Amin..

Akukata : Ambik iktibar, kalau nak share dgn kawan-kawan amat dialu-alukan.

pinjam dari : bloggermuslim.com



5 comments

Anonymous
April 1, 2013 at 1:25 AM

seram...

Anonymous
October 23, 2013 at 4:01 PM

kalau usia bb blom smpai 1 month cam mna!!

Anonymous
October 23, 2013 at 4:02 PM

yuuup....huhu

indahrahmawati
January 18, 2014 at 10:44 PM

Itu orng tk pnya otak,tk brperikemanusiaan,binatang aj cyangkan ank nya,kejam nya manusia

September 5, 2016 at 4:44 AM

if you want to do learn to be responsible , do not mengugurkan existing child dirahim you , the child is entrusted god , babies are still innocent and no one anything so dear to them
poker88

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...