Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Gadis memegang payung untuk lelaki yang kurang upaya

Sunday, October 9, 2011 2 ,000,000 terlepas cakap
Alooooooha..

Hurmmm...ni nak kongsikan lagi satu cerita ni. Negara China lagi. Hihihihi.. Masa kejadian adalah waktu hujan yang lebat sangat. Bak kata pepatah, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri <--tak da kaitan. OK masa tu adalah hujan, ada seorang uncle yang kurang upaya atau dalam bahasa lainnya ORANG KURANG UPAYA. Dengan tidak dibantu oleh apa-apa alat, seperi wilca, tongkat atau sebainya. Uncle yang memang dah tua, cuba untuk mengengsot dari tengah jalan raya untuk mencari perlindungan mengharungi hujan yang sangat lebat tu. Apa yang menyedihkan, orang ramai yang berada kat gerai tepi jalan hanya melihat. Namun, di kala itu, datang seorang awek dengan membawa sekaki payung (Nampak gambar macam untuk sorang jer payung tu). Awek tu pegi dekat uncle tu. Bukan setakat pegi dan bagi payung tapi awek tu memayungkan uncle tu dengan penuh kesabaran, walhal awek tu sendiri dah basah kuyup oleh hujan yang lebat tu. JOM!! tengok gambar-gambar pemandangan yang bagi aku menyentuh perasaan.







Aku respek dekat awek tu. Korang tengokkan kat dalam gambar tu, payung awek tu dah terarah lebih kat uncle tu. Kalau lah anak muda remaja kat Malaysia lebih mementingkan kasih sayang terhadap orang yang lebih memerlukan apa lagi dengan orang tua, aku jamin rumah orang-orang tua tu tak wujud. Apa pula pandangan korang?

Aku kata : Jom..reflek diri sendiri..

2 comments

October 9, 2011 at 10:23 AM

Baik gadis ini :) terharu ..

October 9, 2011 at 12:51 PM

Sayunye hati tgk..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...