Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Aku yang suka mengeluh

Saturday, November 20, 2010 2 ,000,000 terlepas cakap
Salam Semua..,
kadang-kadang aku ni kuat juga mengeluh. Macam-macam lah yang mau dikomplen pasal hidup ni. Duit, Masalah, Makan, Orang tu, Orang ni. Sampaikan aku terlupa untuk bersyukur. Jadi petang yang indah ini, dengan diiringi lagu yang syahdu serta dihiburkan dengan lembutnya bayu petang, aku pun muhasabahkan diri dengan melihat gambar-gambar ni semua..JOM!!!

Jika Anda merasa selalu hidup dalam tekanan, cuba lihatlah mereka..


Jika Anda merasa pekerjaan anda sangatlah berat, bagaimana dengan dia?


Bila Anda merasa gaji anda sedikit, bagaimana dengan anak yang malang ini??


Jika Anda merasa belajar adalah satu bebanan contohilah semangat dia..


Jika Anda hampir merasa berputus asa, ingatlah orang ini?


Pantaskah kita mengeluh tentang makanan, disaat dia sedang membayangkan memakan 'happy meal'?


Jika Anda merasa hidup anda sangat menderita, apakah anda juga merasakan penderitaan seperti orang ini?


Jika Anda merasa hidup Anda tidak adil, bagaimana dengan dia??


Di saat anak kita bermanja dan di sayang, mereka pula terpaksa mencari sesuap nasi..


Tidakah kita merasa bersalah kerana kita selalu tidak mendengar bahkan melawan cakap ibu kita?


Masihkah kita di anggap PAHLAWAN di negara kita sendiri



Tanyalah ke dalam diri kita sendiri, dibandingkan dengan mereka, seberapa beruntungkah diri kita sebenarnya?

Tetapi kenapa kita selalu mengeluh akan masalah-masalah “kecil” yang menimpa hidup kita?

Di saat kita dihadapi oleh berbagai rintangan dalam hidup, ingat, kita tidak pernah kurang rezeki untuk tetap bersyukur..

dipinjam dari : borakkosong.com

2 comments

November 21, 2010 at 11:05 AM

btl tu..sepatutnye kita bersyukur

November 21, 2010 at 8:04 PM

@sitinorafatien

"...jika kamu bersyukur akan Aku(ALLAH) tambah lagi nikmat untuk kamu..."

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...