Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

kegunaan Ubat gigi

Wednesday, November 10, 2010 4 ,000,000 terlepas cakap
Kegunaan ubat gigi selain untuk menggosok gigi. Ini kerana ubat gigi selain dari memutih, mencerah, menghilangkan kotoran dan mengembalikan dan melindungi enamel. Artikel ini saya terima melalui email.



1. Mengurangkan rasa sakit sekaligus mengubati di sengat serangga dan menghindarkan dari terluka

2. Mengurangkan rasa sakit sementara apabila terbakar kecil dan melecur terkena api.

3. Mengecilkan jerawat. Letakkan satu titik kecil ubat gigi ke jerawat pada malam hari sebelum tidur. Mencucinya di pagi hari.

4. Mengilatkan kuku

5. Sebagai gel rambut apabila gel rambut anda habis.

6. Menghilang bau di tangan seperti bau bawang, hanyir ikan dan sebagainya.

7. Membuang dakwat pen di pakaian. Gosok kawasan yang terkena dakwat sebelum membilasnya dengan air dengan segera.

8. Untuk kasut kulit, ubat gigi juga boleh membersih malah mengilatkan kasut.

9. Membuang kesan krayon di dinding. Gosokkan kain basah dengan yang sudah diletak ubat gigi dengan lembut pada dinding.

10. Membuat perhiasan perak berkilau. Gosokkan ubat gigi ke perhiasan perak dan biarkan semalam. Lap bersih dengan kain yang lembut keesokan harinya.

11. Menghapuskan kesan calar pada DVD dan CD. Letakkan lapisan yang nipis ubat gigi ke disk dan gosok perlahan, kemudian bilas dengan air bersih.

12. Menghilangkan bau masam pada botol bayi. Ingat supaya membilasnya dengan sabun dan air sehingga bersih.

13. Henghilang kesan terbakar pada besi seperti sudu dan seterika.

14. Membersihkan cermin mata menyelam (google) supaya terang. Penyelam, perenang, dan para atlit mungkin sudah tahu tentang trick ini. Gosokkan setitik ubat gigi di kacamata kemudian bilas dengan rata.

15. Membersihkan Casing Monitor/Laptop. Letakkan ubat gigi dan dicampurkan dengan sedikit air kemudian gosok monitor/casing/laptop dengan perlahan-lahan dan berhati-hati. Kemudian lap semula dengan kain lembut dengan berhati-hati.

16. Untuk menampal dinding simen yang berlubang kerana kesan paku dan sebagainya.

AMARAN dari laman PPIM ni pula berkenaan amaran jangan terbeli ubat gigi dari China.

4 comments

November 10, 2010 at 8:54 PM

ok!fine!arini semua orang crita pasal gigi.
aku tau la aku takda gigi depan! :p
hehe..kidding..nice post,nice blog,nice nice nice~
UP! ;)

November 10, 2010 at 9:10 PM

hahah ko mmg gila2 sudah la skg ni rin..
banyak sudah pengikut ko ar..
boleh bwa sudah attack zionis..
hehehe

November 12, 2010 at 11:24 AM

otak merapu dan merepek bha,ib..
tapi KEBENARAN itu lebih penting.hahahahak..
ni la aq tgh kumpul askar skrg ni..
kau xmau join?
eh, tapi kan....aq mau tukar tajuk blog tu.
url still sama. tajuk jak lain.
bukan apa, ramai da guna tajuk blog q..hehe..
xmau org bingung~ ;p

November 12, 2010 at 10:31 PM

owh ya ka?? bha aku sokong juga..
jgn tukar url la..nnt bingung orang da masukkan p dalam list ko punya URL..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...