Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Siapa cakap lelaki tak boleh BUNTING!!!!

Saturday, November 13, 2010 4 ,000,000 terlepas cakap
Ok mungkin ni da agak lama juga. Tapi aku saja nak kongsi sbb aku teringin nak tahu ada tak kes seperti ini berlaku dan bagaimana dunia perubatan menjawab dan menjelaskan kes seperti ini. Baiklah subjek utama eksperimen kita adalah berdasarkan sebuah kes yang berlaku di Nagpur India pada bulan Jun tahun 1999 (cewah mcm CSI la pla hahaha..). Baiklah teruskan kesetiaan anda bersama aku..





Nama lelaki di atas adalah Sanju Bhagat daripada Nagpur India. Pada suatu malam beliau merasakan amat sakit pada bahagian perut beliau. Oleh itu dia pun kol la ambulance, so ambulance dgn bunyi kecemasan sepanjang jalan bergegas ke rumah lelaki yg pada 1999 masih berusia 36 tahun (utk tahhun 2010 korang kira sendiri umo beliau). Dr. Ajay Mehta daripada Tata Memorial Hospital Mumbai pada mulannya menganggap apa yg berlaku pada E. Bhagat adalah Tumor. Mehta menambah lagi bahawa saiz Tumor ini terlalu besar sehingga menyebabkan tekanan pada diafrgman dan menyukarkan En. Bhagat bernafas. Kesudahannya pembedalahan amat sukar utk dilakukan. (ok habis bahagian pertama, teruskan lagi membaca)

Memandangkan kandungan yang semakin membesar dan matang seperti kandungan yg berusia 9 bulan, menyebabkan beberapa orang 'bidan' melakukan pemeriksaan lanjut. Akhirnya 'bidan' tersebut telah berjaya mengesan penyakit beliau. Bayi yang di kandung oleh beliau merupakan kembarnya dan ini merupakan misteri dalam dunia perubatan yang disebutkan sebagai "Fetus in Fetu" dalam bahasa melayunya janin di dalam janin. Kejadian ini teramatlah tidak normal wahai pembaca sekalian kerana ia disebabkan oleh segumpal tisu yang tumbuh di dalam badan dan kelihatan seperti janin. Mari kita belajar 2 teori berkenaan kes seperti ini. Mesti wanita-wanita terutamanya yg bergelar ibu tertanya, En. Bhagat tiada plasenta bagaimana dia boleh bayi' tersebut membesar? Ya, sememangnya Bhagat tiada plasenta sbb dia LELAKI oleh itu 'bayi' tersebut terus membesar terus dengan sokongan badan beliau.
  1. Gumpalan janin biasa yang kemudian tersembunyi dan diselaputi janin kembarnya.
  2. Gumpalan tersebut adalah ketumbuhan atau teratoma yang membesar dengan sel-sel.
Semasa dalam proses 'bersalin' (pembedahan) Dr. Mehta, 'bidan' yang bertanggungjawab terhadap kandungan En. Bhagat menceritakan pengalaman ngerinya semasa usaha menyelamatkan 'bayi' Bhagat. " saya terperanjat. Saya boleh membayangkan saya boleh bersalaman dengan 'bayi' dalam perut En. Bhagat". Kelihatan seperti banyak tulang. Mula dikeluarkan satu lengan, dan kemudian satu lagi lengan. terdapat juga sebahagian kemaluan, beberapa helai rambut, betis dan rahang manusia. Tidak disangka-sangka hidup makhluk yang tidak cukup sifatnya tetapi berkaki dan berlengan serta berkuku panjang. (berdiri bulu roma aku baca kes ni)

Namun, kes seperti ini ini adalah 1 dalam 500,000, memang amat jarang berlaku kes ini. Pastinya kehidupan En. Bhagat lebih baik dari sebelumnya kerana tidak lagi merana membawa 'kandungannya' yang telah bersamanya 36 tahun. (Tamat kes ini)

p/s: jadi lepas ni sesiapa (lelaki) yg rasa2 perut bersaiz seperti orang mengandung dan bersaiz 'luar biasa' hendaklah berjaga-jaga, dikhuatiri betul-betul pula mengandung. hehe



4 comments

November 13, 2010 at 8:42 AM

erk..macam aku jak tu. :p

November 13, 2010 at 4:29 PM

rinnn..hahah ko klu mengandung nnt orang tak heran juga lah sbb ko pompuan..ni lelaki..hahah

December 21, 2010 at 11:01 PM

mak oi!!!!

December 21, 2010 at 11:04 PM

@Imzainieyzulkipliterkezut ker?? heheheh tiada yg mustahil skg ni hahah

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...