Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Sebuah kisah antara wang kertas RM50 vs RM1

Saturday, November 27, 2010 2 ,000,000 terlepas cakap
Salam sayang semua,
kisah yang ingin dikisahkan ini adalah berkenaan dengan dua sahabat yang berbeza nilai iaitu wang kertas RM1 dan wang kertas RM50. Mereka ini telah lama terpisah. Namun, Suatu hari mereka telah ditakdirkan untuk bertemu. Maka bermula lah dialog diantara mereka. JOM ikuti dialog mereka..heheh



Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit dan bertanya:
"Oit, lama tak nampak, mana ko pergi?"
Lima puluh menjawab
" Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,
Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF,
M'sian Idol.. kedai nset..kedai kerete...butik-butik mewah.... tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?"

Duit singgit menjawab perlahan seraya menunduk,
"Hmm..biasa lah.. Balik-balik tempat yg sama…………'SURAU…., MASJID……., SURAU………"

aku bila dapat criter ni, aku betul-betul terasa. Pedas juga aku terasa. Kenapa kan tidak aku dengan mudah saja boleh hulurkan duit untuk beli top up, beli make up (yg ini bukan aku), beli lain-lain yang UP-UP..tapi bila depan tabung surau atau masjid, aku buat-buat tak nampak pula. Nak hulur RM1 pun rasa berat bekilo-kilo rasanya. Pelik kan Hamba yang tak sedar diri ni??

Apa pun crita ni sekadar renungan bersama ok? korang pula macam mana? mari berkongsi bersama-sama.

2 comments

November 27, 2010 at 6:03 PM

betul2..kalau derma surau mesti seringgit. cuba beli tiket konsert..beratus pun sanggup..

November 27, 2010 at 8:55 PM

@rinaDOrina
betul tu reena..
kita selalu lokek untuk bekalan kita di akhirat..terok lah kita ni..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...