Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

part-part komputer dulu-dulu

Saturday, November 27, 2010 1 ,000,000 terlepas cakap
Lupakan tentang teknologi modern seketika, lupakan mouse komputer mewah teknologi infra-merah, bluetooth. Satu lagi fakta unik ditemui. Lihatlah bahagian-bahagian komputer yang pertama dibuat di dunia.



Mouse pertama diciptakan oleh Doug Engelbart pada tahun 1964. Bandingkan dengan mouse yang ada sekarang ni. Hahah aku tak boleh nak bayangkan lah macam mana mouse tu kalau aku nampak depan-depan.



yang ni cuba kamu teka. Enjin motor? Kipas kapal? tayar basikal? jantung megatron??? seeeemua salah..hahahaha ini adalah memori komputer yang bersaiz 1gb jer untuk 30 tahun yang lepas. Mari kita bayang kan 1 tera untuk 30 tahun dulu. Hahahah saiz kapal titanic kali..

1 comment

December 11, 2010 at 7:38 PM

hahaha..na, tgok plak ni ~ http://www.google.com.my/imglanding?q=old+computer+ads&hl=en&biw=1362&bih=591&gbv=2&tbs=isch:1&tbnid=4N3w7wwdTRtQNM:&imgrefurl=http://oldcomputers.net/oldads/old-computer-ads-8.html&imgurl=http://oldcomputers.net/oldads/nov/keeping-up.jpg&zoom=1&w=620&h=848

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...