Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Ceritera hati - lagu untuk sahabat aku

Tuesday, March 8, 2011 0 ,000,000 terlepas cakap
Sebuah lagu yang mengingat aku kepada 2orang sahabat terbaik aku di alam semesta ini. Walaupun aku memang dah jarang berhubung dengan dia di atas kesibukan menguruskan hal negara masing-masing, tapi kenangan bersamanya takkan hilang di telan bumi. Aku tak taw nak cakap apa lagi untuk kau, tapi aku harap kau masih anggap aku sahabat dunia akhirat aku
Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan?
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala


Semalam yang telah pergi
Menghilang tanpa jejak
Membawa bersama cereka
Duka dan ketawa

Dan kini ku mencari
Kalau masih ada kesan
Yang terus tersisa di dada
Pantai permainan

Jalanan yang panjang
Bersimpang haluan
Bagai pentas luahan rasa
Tiada sempadan

Pada awan biru ku melakar kata-kata
Pada langit cerah ku panah semua cerita
Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
Bertebangan jiwa merentasi pelangi

Gerimis menitis gugur membasahi bumi
Bagai menangisi sebuah cerita hati
Andai kau fahami semua hikayat pendeta
Seribu tahun kau pasti bisa setia ke alam syurga

Mungkin ada esok
tuk ku ukirkan kalimah
Menjadi arca pembuktian
Pengabdian cinta



Thanks sebab korang sudi jadi sahabat hidup mati aku..korang takkan ada gantinya dalam hidup aku
Mohd Hafizuddin Jun Alias
Sangsar Mandu

aku kata : sedang aku sibuk bizi mizi buat esaimen terdengar lagu ni tadi terus fikiran melayang jauh mengenang sahabat aku. Aku susah ker senang ker dorang ada bersama aku. Korang pun pasti ada lagu untuk sahabt korang kan?

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...