Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Goliath si Putera Katak

Thursday, March 17, 2011 6 ,000,000 terlepas cakap
Semasa pertapaan aku di sebuah kawasan sungai yang penuh dengan puaka, katak ni datang minta tolong carikan puteri dia. CIS kacau jer la katak ni..Naa untuk korang yang bergelar dirinya puteri la princess la..korang tolong cium putera katak ni..ganggu aku betapa jak..Cobaan..JOM!!! berkenalan dengan putera katak ni



Nama beliau Goliath Frog (Conraua goliath). Habitat beliau di Sungai Benito, Cameroon, Afrika Barat (dekat Gabon). Panjangnya boleh mencapai 33 cm (tanpa kaki yang dipanjangkan) dan beratnya boleh mencapai 4 kg. Jika ia duduk kelihatan sebesar seekor kitty. Kanak-kanak di Afrika sudah biasa dengan haiwan ini malah menjadi binatang kesayangan dan peliharaan. haha ada sesiapa yang berkenan nak jadikan katak ni sebagai pet korang?






Namun jumlah haiwan ini semakin berkurangan kerana habitat mereka dimusnahkan dan kebanyakan dari haiwan ini diawetkan untuk menjadi hiasan atau menjadi haiwan peliharaan. Sekitar 300 goliath, di eksport ke luar negeri setiap tahunnya.


Nama beliau: Conraua goliath
Jangka hayat : 15 tahun
Makanan : Kalajengking, Serangga, Kodok yang lebih kecil

Aku kata : ada tak gurl yang nak cium katak ni, mana taw betol-betol jadi putera yang kacak..kan beruntung badan..

6 comments

March 17, 2011 at 10:37 AM

adeii!blum siap lg pigi tag psl berudu tu ada lg psl bapa berudu..emmm

March 17, 2011 at 10:43 AM

EE yaiyyy bikin gelii!!!!

March 17, 2011 at 10:43 AM

@Finie Ramos hahahha tu la bha jg..aku pun nda perasan ni..hahah mcm kesinambungan jak ni

March 17, 2011 at 10:47 AM

@Cinoi hahah ok jak pun..budak2 tu relaks jak aku tengok..hahaha

March 17, 2011 at 11:15 AM

bagi duit satu juta sa nda mao cium katak . eyaii !. geli aihh .

March 17, 2011 at 11:49 AM

@I D A hahaha aku ingat tadi ko dah maw cium dah hahah..jangan weii jgn cari masalah

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...