Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

[Kembara] 30 Hari menjadi guru Praktikum

Monday, March 21, 2011 2 ,000,000 terlepas cakap
Salam Allz.. heheh dah tgh malam tapi aku nak post sesuatu juga sebelum masuk tido..



Korang dah nampak kan apa ayat tertulis tu dan title post ni..iya mmg betol..aku adalah seorang bakal-bakal guru. Aku nak buat kembara selama 30 hari praktikum sebagai seorang guru. kalau ada rakan-rakan blogger yang merupakan salah seorang bakal guru maka aku nak korang join juga kembara ni ala mudah jew..JOM!!! join ramai-ramai..

sebagai permulaan korang kena perkenalkan serba sedikit mengenai diri korang (kalau tak nak pun tak per)

1) Korang blajar kat IPG kampus mana?
= Aku belajar kat IPG kampus Gaya, kota kinabalu..negeri dibawah bayu

2) Opsyen korang?
= Opsyen dalam Pendidikan Jasmani..minor tak payah la kan?

3. Kenapa korang nak jadi guru? (kena jawab dgn hati yg jujur hehehe)
= AKu dulu ada juga ditawarkan dengan tawaran belajar yg lebih baik, tetapi nampak gaya rezeki aku dah memang kat Kampus Gaya ni..Lagipun minat nak jadi guru ni pasti akan datang dengan sendiri kalau dah kenal dengan profesion ni betol-betol..

4. Apa apa harapan korang untuk Praktikum pertama ni? Nak tak join kembara ni?
= Harapan aku tak tinggi gunung kinabalu atau bangunan burj khalifah tapi aku mau tunjukkan bahawa aku mampu dekat dengan budak-budak dan mampu untuk mengajar mereka heheh siok bha main-main dengan budak-budak.. Aku yang buat ni kembara, kena la aku join..apa punya soalan lah..

5. Tag beberapa ribu orang guru praktikum yang korang mampu..
= Yang ni aku akan tinggalkan jejak diblog korang..tapi yg aku kenal pasti jew..hahaha


OK dah jawab tag tu..korang mesti juga join ni kembara, salah satu kegunaannya adalah memudahkan korang mengetahui apakah kelemahan korang pada hari tu dan dapat dikongsi dengan pembaca selain memudahkan korang tulis jurnal harian hahahaha..JOM join ramai-ramai kembara aku yg pertama..heheheh

Mudah jew..korang kena Update blog korang sehari dengan jurnal harian korang di sekolah praktikum korang degnan title 30 Hari Menjadi Guru Praktikum. Contohnya seperti perasaan korang masuk kelas yang bising, korang ada gantung murid kew, marah murid kew..heheh kalau korang dah join, korang boleh tinggal jejak disini nnt aku akan blog ngangkung sama korang punya blog yang update, baca dan bertukar-tukar fikiran..ok???


2 comments

March 21, 2011 at 6:13 PM

nahhh..itu dia..hahaha
shari 1 entri ka ni???
klau trskip shari bulih??
hahahaa...
byk ak mau tulis bha..tp line intrnet problem..wuwuwuwu
jap lg ak bt ^_^
thnx tag saya n anjur ni benda..hahaha :)

March 21, 2011 at 8:05 PM

Salam. Saya pun ada mencoret sedikit perkongsian mengenai hari-hari saya sebagai guru praktikum. Visit my blog too, thank you =)

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...