Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

[Rekod baru] Gua terbesar di atas muka Bumi

Friday, February 11, 2011 10 ,000,000 terlepas cakap
Salamz allz.. setelah berharian aku tidak update blog ni, akhirnya aku punya ruang dan peluang untuk update juga. Kesibukan yang sengaja aku buat-buat membataskan aku untuk update blog. Lappy pla beberapa hari tak bersama aku sebab kena pinjam hahah..

Kali ni aku bawa kan bersama satu informasi iaitu berkenaan sebuah gua yang terbesar di dunia. Kalau dulu Malaysia merupakan pemegang rekod gua terbesar di dunia iaitu Gua yang terletak berhampiran Miri Sarawak tapi sekarang tidak lagi kerana gua Son Doong di Vietnam telah menewaskannya. Ketinggian gua Malaysia ni ialah 91X91 meter tetapi hanya memiliki jarak 1.6 KM sahaja. Manakala gua Son Dong berketinggian hanya 80X80 sahaja namun memiliki jarak yang lebih jauh iaitu 4.5 KM (ini pun masi belom explore semua). Apa pun korang layan la gambar-gambar gua Son Doong kat Vietnam ni.

































Kalau nak info yang lebih lanjut mengenai gua ni tanya pegawai pelancongan aku ni. Korang boleh tanya jg pak cik Google hahaha..

aku kata : Korang mesti tak rindu aku kan??


10 comments

February 11, 2011 at 8:03 PM

rinduuu~

;)

February 11, 2011 at 8:12 PM

besarrrrnyaaa...boleh bikin movie ni sini..hehe

February 11, 2011 at 9:03 PM

masya Allah, cantik ny... bila ko mo spen aku p sna ni pinung?? hehehe...

February 11, 2011 at 9:33 PM

@Catherine- Rindu sapa cath? hehehe

@SheNn Yup cukup besar..hampir 5 KM huuhuh cukup besar untuk buat padang bola..

@Anne Nurain hahaha gua ni penuh dgn jin..ko nak p sini?? hehehe

February 11, 2011 at 10:48 PM

uiks besarnya... eh mana ko menghilang ne... haha

February 12, 2011 at 12:07 AM

Mantap! Mesti ada Tamadun mini di sana kan, ehe.. 'Dunia dalam Dunia'.. d(^^,)

February 12, 2011 at 1:05 AM

@Zulkifly Omar hahahah xda la zul..bz jak bh ni..

@samizul.net barangkali la..tp blom xpore lagi tu dalam2..

February 12, 2011 at 11:50 AM

jom la p xplore... hehehe...

February 14, 2011 at 9:53 AM

knp baru d tau ni gua??

February 15, 2011 at 6:34 AM

@Finie Ramos ko berani ka? hehehehe

@Anne Nurain Urm mungkin salah satu sebab adalah orang sekitar gua tersebut tidak taw yg gua tu besar, memandangkan hutan yang melindungi gua tersebut sangat tebal..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...