Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

[Tips] Tutorial cara ciplak dokumen dari scribd

Wednesday, February 16, 2011 7 ,000,000 terlepas cakap
Salamz semua margastua..

Hari ni aku maw kongsikan kepada korang satu tips @ cara @ kaedah @ jalan @ tutorial macam mana maw donlod dukun-man dokumen dari hosting dokumen paling popular di atas muka bumi ni iaitu scribd. Bagi pelajar peringkat mana pun termasuk tadika sekolah, secrib merupakan satu tapak yang paling best untuk mencari dokumen yang orang lain upload. Tapi masalahnya korang kena lakukan macam-macam perkara dan berjumpa macam-macam kekangan. Tak pecaya cuba lah. JOM!!!

Tak mau cakap banyak, korang cuba dulu cara turun-temurun nenek moyang aku ni, manataw berjaya. Kalau berjaya belanja aku eskrim sundae 3 lori dah lah yer.

1. Benda paling wajib korang kena da laptop atau pc yang mempunya internet.

2. cari lah dokumen apa pun kat scribd tu. Jangan cari kamasutra ya!!!! amaran keras ni

3. cuba korang tengok langkah yang aku buat secara bergambar kat bawah ni. Kalau ada pertanyaan boleh tanya di kotak komen, shout box aku takkan layan, sbb itu tempat korang buang tebiat menjerit2 hahahah



klik imej untuk saiz "sedap mata memandang"




klik imej untuk saiz "sedap mata memandang"




klik imej untuk saiz "sedap mata memandang"




klik imej untuk saiz "sedap mata memandang"



klik imej untuk saiz "sedap mata memandang"


kalau berjaya minta respon korang kat kotak komen tu. Kalau tidak berjaya aku tak maw bertanggung jawab yer. Kalau ada yang tertanya-tanya, tak faham, aku boleh alih bahasakan kepada bahasa yg lebih memudahkan korang hehehe..

aku kata : sebarkan penyakit ni kepada semua yang korang jangkitkan hahahah

7 comments

February 16, 2011 at 5:37 PM

Urm...dpt sy download jga dokumen dgn syarat mesti upload satu dokumen sendiri, tp idea ko lg hebat.x perlu sy susah2 mau upload baru dwnload...haha!Thanx 4 ur extremely Useful technique, well done! Do explore more on dis 'great' field so ur frenz will benefit more...LOL!

February 16, 2011 at 5:58 PM

sy suka, sy suka!!
hahaahhahaha...
ehh..cmna mau convert format pdf p word????
hahaha..sy lemah IT ~.~

February 17, 2011 at 11:32 PM

saya pun suka.. tp bakk.. aku nub benda2 camni.. ajar manual baa.. hahahahaha xD

June 13, 2011 at 6:53 PM

style!..style..!..haha

June 13, 2011 at 6:58 PM

@En. Hamdi thank u...thank u..thank u..^^

Anonymous
January 14, 2012 at 11:06 PM

terbaik!!!!

October 13, 2012 at 7:27 AM

sy try buat xboleh lah : dia tulis ni

To download this document you must become a Premium Reader

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...