Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

8 Kegunaan lain laptop korang

Monday, January 24, 2011 4 ,000,000 terlepas cakap
Baru sebentar tadi aku pegi kursus teknologi maklumat di bahagian barat daya sempadan jurang mariana. Dekat sana aku bekursus selama dua kurun, tapi memandangkan perkiraan masa di sana berbeza dengan perkiraan masa di dunia sebenar, jadi sudah ditolak tambah bahagi sama darab aku cuma 2 jam lebih jak kursus hahaha. Oh ya lupa pula, aku pegi bukan sorang tapi membawa kawan aku dari hindustan, zulghaib khan. (aku bawa dia sbb dia boleh belanja aku makan hehe). Aku dapatlah beberapa perkara baru sepanjang aku berkursus ni, terutama kegunaan laptop selain dari bermain pesbuk dan membuat keja-keja amal yg lain. Apa yang penting korang kena bijak dan kreatif heheh..JOM tgok apa kegunaan lain lappy ni..

1. Jadi penyedok sampah.. Memandangkan segelintir masyarakat Malaysia ni lokek nak keluarkan budget untuk hal-hal yang remeh temeh ni, maka laptop juga dilihat berkesan untuk melakukan keja-keja rumah. Bagi lennmommachubby, ko boleh buat pakai laptop ko untuk update blog sambil tidak mengabaikan keja-keja rumah. hehe


2. Jadi Tempat duduk - Yang ni pula untuk fara_farez89 yang suka pemandangan kat putrajaya. Lenguhla kaki kalau asyik berjalan jer tanpa henti. Cuba ko berehat. Nak duduk? ok laptop juga sebenarnya boleh digunakan tempat duduk kalau ko nak heheh, sambil2 berpesbuk, komen-komen dgn si dia, ko masih boleh berehat dari berjalan. Yer tak??


3. Jadi Penutup Muka ~ Bagi manusia pemalas dan kuat tido macam si szan ni, Laptop adalah alat yang tebaik untuk mengelakkan pancaran cahaya matahari yang boleh merosakkan metabolisma kulit muka kalau tidak di jaga semasa kita tido di tghari di tgh jalan yang sibuk. Tebiat apa tido tghari di tgh jalan..hahaha szan..szan..


4. Jadi Alat Pecah Kacang ~ Aku taw si thebeybey suka makan kacang, tapi yang buruknya dia ni suka pinjam alat pemecah kacang aku hahah..Lepas ni ko tak perlu bimbang lagi sebab aku da jumpa satu cara untuk ko kasi pecah tu kacang heheh ko pakai jak laptop ko tu untuk kasi pecah kacang hahaha


5. Alat bunuh/perangkap tikus ~ Tu la aku dah cakap dulu sama ko cik freaky, pelihara jak kucing selesai masalah tikus dirumah ko. Apa? ko ada asma? tak suka yang bulu-bulu? ok aku ada penyelsaiannya, kalau ko tak lakukan blogngengsot (blogwalking), ko boleh pakai laptop ko bunuh tu tikus hahah kejam sikit ni..tgo gambar tu..


6. Alat pembunuh nyamuk/lalat ~ Yang ni adalah kegunaan terbaik daripada laptop. Lalat dan nyamok boleh dibunuh bha tgo gambar tu. Bisanya lalat ni selalu dekat orang yang tak mandi hehehe..chuchu kenapa ko boleh belalat ni?? hahaha


7. Jadi Bat untuk main pingpong ~ ahaha farhan aku taw ko suka yang ni kan? sebab aku selalu tgok ko main kat bawah hahaha kalau rasa-rasa tak nak berhantam dengan si mix bagus ko pakai laptop ko jak. Mesti ko terreer main lepas ni..[muka serius]


8. Jadi tempat masak telur ganti dapur gas ~ Aku yang tinggal di hostel mmg selalu buat macam ni. Kalau korang nak buat, buatlah,..Lagipun kompom takdak warden yang nak marah punya sebab bukannya illegal jg masak ni. Hahaha serius ni guna lah. Cik zura, apa kata Cik zura masak untuk aku pakai lappy cumil ko tu..hahahah




4 comments

January 24, 2011 at 7:43 PM

adeh. sian laptop ku kalau ku wat cmni..

January 24, 2011 at 8:58 PM

@Zulkifly Omar ko yakin jak zuol..tak da apa2 jg tu hehehe

January 25, 2011 at 9:26 AM

Pinung, bgus ko tgok d video sini~~

http://www.youtube.com/watch?v=7yXGv-FqlHw

HAHAHAHAHAHAHAH

January 25, 2011 at 5:37 PM

@Finie Ramos sudah ku tgo finie hahah ketawa jak aku tgo tu nenek taw..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...