Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Kafe kucing : kafe terbaik untuk lepaskan stress

Thursday, January 20, 2011 3 ,000,000 terlepas cakap
Mesti korang pernah pegi kafe kan? Kafe tu tempat makan bukan tempat jual kopi. OK di Jepun (jepun lagi) ada sebuah kafe ni, khas untuk kucing-kucing. Sebenarnya kafe untuk kucing ni sudah mula berkembang di Jepun sejak tahun 2004 lagi. Kafe kucing di jepun ni agak unik sedikit kerana, pengunjung yang datang akan dihiburkan dengan telatah kucing-kucing. Kajian juga telah membuktikan bahawa dengan melihat telah kucing atau haiwan lain sebagai peliharaan akan membuat seseorang dapat melepaskan beban tekanan kerja dan sabagainya. Konsep inilah yang digunakan oleh pengusaha kafe ini. Pengunjung boleh menikmati minuman dan snak sambil-sambil dikelilingi oleh kucing-kucing yang comel. JOM!! teruskan..

Namun pengunjung harus mematuhi beberapa peraturan ketika berkunjung ke kafe ini.
1. Korang perlu buka kasut dan pakai selipar untuk masuk ke kafe ini.
2. Sebelum korang masuk, tangan korang mesti kena spray untuk disinfectent.
3. Adalah amat dilarang sama sekali korang mengambil gambar yang ada flash, menangkap ekor kucing dan juga mengejutkan kucing-kucing yang sedang lena tido.



















































Amacam nak ke pegi sana main-main dengan kucing?? hehehe

3 comments

January 21, 2011 at 9:19 AM

best~~~oya..crita psl kucing ni kn...ari tu hubby sy tsalah bli mknan kucing ba..dia tbeli mknan anjing (jenis kering pny yg mcm kropok tu) sb mknan tu d bungkus dlm plastik kecik2 yg xd label..na, utk mgelakkn pbaziran, slama 1bulan ni la tpksa la kucing kmi tu mkn pedigri..(sorry a..kuceng..)..abis sama jg rupa bentuknya~

skg sy mulai perasan ssuatu yg brubah d kuceng sy... >> dia makin celupar mulut dia..mengiaw sna sni xmcm dlu yg pndiam jak..

cara dia mengiaw tu bukan yg mcm kesakitan ka apa..dia p dekat2 muka kita pastu tangan dia letak d bahu kita pastu renung muka kita dalam2 smbil mengiaw ntah apa yg dia ckp...aik...pedigri ni bleh bikin kasi pndai kucing bcakap kali taw.... >.<

January 21, 2011 at 11:11 AM

waaaa.... cumil2 kucen ny... aku mo jgk...
pinung, bt satu d cni bha... huhuhu...

finie, ckit lg tu... ko blik umah nnt tba2 pndi bckap sdh tu kucing... hehehe...

January 21, 2011 at 2:02 PM

@Finie Ramos Ya ampun..ada pula tesalah beli..hahah kesian lah tu kuceng ko tu finie..Aku rasa dia mengiaw tu sebenarnya protes sama hubby ko sbb salah beli kali heheheh

@anne-nurain Anne..InsyaAllah ada pluang aku mmg maw buka perniagaan jg..heheh tapi konsep ni mmg tak penah dibuat lagi di Malaysia heheh..klu dah ada aku buat, aku panggil ko yer..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...