Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Aku ada keluarga

Tuesday, January 18, 2011 1 ,000,000 terlepas cakap
"Aku ada keluarga"
Korang pun ada keluarga kan? Ada mak, ada ayah, ada abang, ada kakak, ada adik..Ada juga yang tidak cukup tu semua. Tak da adik, tak da abang, tak da kakak.. Tapi korang boleh menahanka tak da ibu atau bapa? Sayangi lah mereka-mereka ni selagi korang mampu melihat dorang depan mata korang. Aku pun ada juga semua tu dulu..dulu lah, BOSS besar keluarga aku da pegi dulu. " tak pa boss, nnt kami menyusul juga hehe.."

Jadi yang tinggal, adalah permaisuri dan juga rakyat jelata yang ditinggalkan ni. Ini sajalah masyarakat mini yang tinggal. Memahami keadaan yang serba serbi kelam kelibut, yer lah boss dah takder, agak tak teratur pada mulanya. Heheh tapi Assisten Boss (abg-abg) ambil alih untuk melaksanakan tanggungjawab. Nasib baik lah tak huru hara negara kecik ni jadinya. Atas kepakaran dan kebijaksanaan asissten boss ini maka negara kecik dapat dipacu dengan baik. Biarpun ada masalah juga. Yer lah sedangkan lidah lagikan tergigit, ini kan pula adik beradik...Tipu lah korang kalau tak penah begasak dengan adik beradik yang lain..

Dalam Negara kecik ni, kami buat macam-macam untuk kuatkan lagi kemeseraan dan perpaduan dalam keluarga. Bagi aku, keluarga adalah asas sebuah masyarakat, masyarakat adalah asas sebuah negara. Rosak asas, rosaklah negara..

1. Kami selalu makan sama-sama. kalau ada mana-mana adik beradik aku tak datang makan, asisten bos akan datang sekeh kepala yang tak nak makan sama-sama. Memandai mau memberontak. Padan Muka..(padahal aku la yg selalu kena hahahah)

2. Tengo TV sama-sama. Bab ni yang susah sikit.. Mana lah kami adik beradik suka tengok channel yg sama.. Aku suka dengan doumentari, asisten bos suka dengan sukan sama tu rancangan haiwan-haiwan..permaisuri boss sama tu kakak suka dengan sinetron, drama sedey..kadang aku tengo siap sedia sudah tu tisu..hahah..adik aku pula suka dengan katun-katun..duina na tua sudah kau tu..(padahal aku pun sama hahahah)

3. Tolong-tolong buat keja..isu keja ni yang masalah..Aku mmg pemalas gila ba...bun, kalau kena suh buat keja mula la aku membebel..tapi lepas kena lempar dek selipar oleh asisten boss baru lah aku menurut perintah hahaha..bila dah ramai yg buat keja makin senang lah keja kan..

4. Sembang topik isu yang sama. OK kadang-kadang kitorang adik beradik selalu sembang cerita yang hot juga. Pasal politik, ekonomi, sukan, anime, rancangan tb, pokoknya apa2 jak pun, kami sembangkan. Kalau tak masuk cerita ka kami paksa juga masuk. Kadang-kandang sampai begaduh jg. Naa situ betumbuk, sepak terang semua ada, tapi akhirnya kami bebaik jg. hahahah bebaik di hospital..hahahah

5. Ucapkan Happy Bufday..Bila aku jauh-jauh di hostel, sampai jak bufday aku, adik beradik tak penah miss untuk ingatkan aku yang hari tu adalah bufday aku. FUh syahdu gila eh..hahahah

6. Tak kira lah sapa pun antara kami yang nak jalan. Pegi bandar ker, pegi rumah jiran ker, pegi maen bola ka, tak penah kami lupa untuk cium tangan permaisuri Boss..minta izin jalan..naaa apa lagi aku ni yg belajar jauh-jauh ni, WAJIB lagi tu..cium tangan semua..hahah apa pun benda ni aku da praktikkan lama, sejak sekolah rendah lagi..Biar depan orang ramai aku tetap tak segan nak cium tangan mereka..

7. Doa..aku selalu doakan dorang semua..hehehe sebab bagi aku la kan, kalaupun aku dibuang oleh sesiapa di dunia ni, Keluarga aku tak penah akan buang aku..tak kira aku jatuh berapa kali pun, dorang semua tak penah biar aku macam tu jak, dorang akan tolong dan angkat aku untu teruskan perjalanan mengikuti boss kami hahahah

Keluarga korang mcam mana pula? ehehe mestilah best jga kan?? perpecahan dalam keluarga takkan berlaku sekiranya telah diserapkan kasih sayang, tolak ansur dan sikap memahami antara satu sama lain. Ingatlah orang yang tersayang. Semakin hari semakin sayang. Hahahah Baiti jannati, rumah ku syurga ku...Pesanan ini di taja oleh kementerian pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat..

Sekarang ni dalam aku berblog pun aku dah jumpa keluarga baru aku. Dan keluarga ni banyak dah aku kenal adik beradik yang kiut miut, macho hacho, dan macam-maca lah perangai dorang ni..heheh tu lah WSB in the house hahahha..korang sabahan wajib ikut family ni taw..

1 comment

January 19, 2011 at 8:25 PM

:) WSB dihati!

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...