Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Rezeki itu ada di hujung nyawa mereka

Sunday, January 30, 2011 5 ,000,000 terlepas cakap
Kerana ingin mencari sesuap nasi, nyawa mereka ibarat telur di hujung tanduk. Risiko menjadi teman, bahaya menjadi kawan. Tiada lagi rasa takut kerana tidak mahu melihat keluarga menjadi lapar, menjadi pengemis dan merempat kebuluran. Aku tidak pernah menghina mana-mana pekerjaan kerana bagi aku apa yang penting pekerjaan itu halal dan tidak menyusahkan orang lain. Syabas kepada pekerja tapak binaan, kerana korang banyak bangunan yang berdiri megah. Aku tak dapat bayangkan macam mana pekerja burj Khalifah tu kerja dengan ketinggian 828m. JOM!! kita tinjau pekerja-pekerja ini yang bagi aku cukup BERANI.






































5 comments

January 31, 2011 at 9:35 AM

Pekeja d burj Khalifah ka ni??wa..mcm muka indon2 jak kn..hebat la dorg..

Love pic yg akhir tu.. "Biar miskin asal Kaya hati.."

Mm..mmg pkeja indon la ni..

January 31, 2011 at 7:17 PM

@Finie Ramos eh bukanlah finie, ini pict aku mau gambarkan pekerja kontrek ni..sbb aku pun datang dari family mcm ni jg..

February 1, 2011 at 8:53 AM

Pinung..apa pn kita harus bgga sb kita bukan mcuri atau mendagang manusia utk ssuap nasi..kn~ ^_^

February 1, 2011 at 8:08 PM

yup, btul tu finie... kwn ku pn sblum ni keja bgini jgk.. sana d atas tower C di 1B tu dia kerja... Ada diploma tp dia x kisah, yg penting halal... aku respek sma dia.. x mcm llaki len yg tau mnta duit ngan beliau dorang jak... aish.. pnjg sgguh karangan ku ni.. hehehe...

February 1, 2011 at 8:11 PM

@Finie Ramos yup betol tu finie..aku lebih suka melihat orang yang bekerja susah payah daripada peminta sedekah yang kita tengok masih mampu untuk kerja..

@anne-nurain betul..lelaki mcm tu mmg lelaki yang patut dicontohi..kalau yang suka minta kat parents tu, kategori peminta sedekah tak tahu malu..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...