Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Kata-kata seorang saintis : Albert Einstein

Sunday, January 23, 2011 4 ,000,000 terlepas cakap
Elbert Einstein sapa yg tak kenal manusia ni. Seorang saintis yang telah banyak mengubah dunia dengan ciptaan atom beliau. Beliau merupakan seorang yang berpegang teguh pada prinsip beliau. Ini merupakan antara kata-kata mutiara yang dipetik yang pernah beliau ungkapkan dulu pada aku hahaha tak da kaitan aku dalam hidup dia. JOM!!! jadikan kata-kata ini sebagai inspirasi kita..


Agama tanpa ilmu adalah buta. Ilmu tanpa agama adalah lumpuh.

Di tengah kesulitan terdapat peluang.

Tugas sains antara lain adalah untuk menemukan keindahan alam

Cubalah tidak untuk menjadi seseorang yang sukses, tetapi menjadi seseorang yang bernilai.

Tragedi kehidupan adalah sesuatu yang mati di dalam diri seseorang sedangkan dia masih hidup.

Banyak orang mengatakan kepintaran yang menjadikan seseorang cendekiawan besar. Mereka keliru.. itu adalah karakter.

Saya tidak memiliki bakat tertentu. Saya hanya ingin tahu.

Telegraph tanpa kabel tidak sulit untuk dimengerti. Telegraph biasa seperti kucing yang sangat panjang. Anda tarik ekornya di New York, dan mengeow di Los Angeles. Yang tanpa kabel sama saja, hanya tanpa kucingnya.

Membaca, setelah beberapa waktu, menggelapkan fikiran kerana terlalu jauh dari pencarian kreatifnya. Seseorang yang membaca terlalu banyak dan menggunakan otaknya terlalu sedikit dan akan menjadi kebiasaan untuk malas untuk berfikir.

Kaum intelek menyelesaikan masalah, para genius mencegah mereka.

Ketika anda berpacaran dengan gadis yang manis, satu jam seperti sedetik. Ketika anda duduk di atas tungku panas, sedetik serasa satu jam. Itulah relativiti.

Itu tidak bererti saya cerdas, Itu hanya kerana saya tetap dengan masalah tersebut lebih lama.

Kelemahan dalam tingkah laku menjadi kelemahan karakter.

Jika A adalah ‘sukses’, maka rumusnya adalah ‘A=X+Y+Z’, dimana X adalah ‘kerja’, Y adalah ‘bermain’, dan Z adalah jaga mulut anda agar tetap tertutup.

Kerja keras bukan untuk sukses tetapi untuk sebuah nilai.

Satu-satunya sumber pengetahuan adalah pengalaman.

Aku meyakini bahwa Dia (Tuhan) tidak bermain dadu.

Jika fakta tidak sesuai dengan teori, ubahlah faktanya.

Satu – satunya hal yang bertentangan dengan ilmu pengetahuanku adalah pendidikanku.

Ilmu pengetahuan adalah sesuatu yang luar biasa seandainya seseorang tidak harus menghabiskan hidupnya terhadap perkara tersebut.

Pelepasan tenaga atom telah mengubah segalanya kecuali cara kita berfikir… pemecahan untuk masalah ini bergantung kepada hati nurani umat manusia. Jika saya mengetahuinya, lebih baik saya menjadi pembuat jam tangan.



dikisahkan di : isuhangat.com

4 comments

January 23, 2011 at 9:11 AM

menurut sumber kan, sebelum beliau ni meninggal beliau ada cakap something tapi malangnya nurse tu tak faham bahasa beliau..cian~

January 23, 2011 at 9:19 AM

@freakystar dia tgh mengucap kali hahahahah

January 24, 2011 at 9:25 AM

Mna tau dia mgucap btl2?sapa tau??Allah akn mberikn hidayah kpd ssiapa shj yg Dia mahu wlupn d nazakny~ wallahualam~

January 24, 2011 at 1:25 PM

@Finie Ramos betul2 tu finie hahah kita tak taw apa yg dia ucapkan msa dia nazak tu kan..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...