Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Fakta Best tentang kekayaan Bill Gates dan aku

Sunday, January 30, 2011 4 ,000,000 terlepas cakap
1. Bill Gates menghasilkan wang US$250 setiap satu saat, iaitu lebih kurang US$20 juta sehari dan US$7.8 billion setahun. Aku pula mampu menghasilkan RM0.25 untuk setiap klik korang pada iklan nuffnang aku tu. Klik la ya. Heheheh


2. Jika dia terjatuh US$1,000, dia tak perlu susah-susah untuk mengutipnya kembali kerana sama dengan waktu 4 saat untuk mengutip wang tersebut, dia sudah memperolehi income dalam jumlah yang sama. Kalau aku terjatuh RM 10 (utk beli topup) aku akan bersusah payah cari balik sampai jumpa diiringi dengan mulut aku yang mencarut-carut

3. Hutang kerajaan Amerika lebih kurang US$5.2 trillion, jika Bill Gates membayar seorang hutang tersebut, dia dapat melunaskannya dalam masa kurang dari 10 tahun. Hutang aku pada kawan aku belum aku langsaikan lagi hahahah ko tunggu aku bayar jg nanti.

4. Dia dapat menyumbangkan US$15 kepada semua orang di dunia tapi tetap dapat mempunyai baki US$5 juta sebagai wang sakunya. pegi Masjid Solat Jumaat aku biasanya akan menyumbang berapa saja yang ada kat poket aku. Aku cerita sikit ya, korang taw ka tu yang tabung masjid? Ada sorang rakan aku tiba-tiba mendekatkan mukanya pada lubang tabung masjid tu, kemudian dia senyum sorang-seorang. Bila di tanya di jawab, "aku lupa bawa duit, jadi akus edekah senyum jak sama ni tabung!" Kami diam, cover malu.

5. Michael Jordan adalah atlit yang dibayar paling mahal di Amerika. Jika dia tidak makan dan minum dan tetap membiarkan pendapatannya kekal dalam setahun sejumlah US$30 juta, tetapi dia tetap harus menunggu sehingga 277 tahun agar dapat sekaya Bill Gates sekarang. Aku di bayar oleh kerajaan untuk belajar, tapi masih sukar untuk hidup di dunia yang mana harga semua melambung naik macam belon.

6. Jika Bill Gates adalah sebuah negara, dia akan menjadi negara ke 37 terkaya di dunia atau jadi syarikat Amerika terbesar nombor 13, malah melebihi IBM. Jika aku ada negara, negara tu takkan tercalon sebagai negara terkaya tetapi dalam senarai negara miskin saja.

7. Jika semua wang Bill Gates ditukarkan ke dalam pecahan US$1, kita dapat menyusunnya menjadi jalan dari bumi ke bulan, 14 kali ulang balik. Tapi jalan itu harus dibuat non stop selama 1,400 tahun dan menggunakan sebanyak 713 buah Boeing 747 untuk mengangkut semua wang itu. Kalau aku boleh pecahkan duit tabungan aku dari rumah sampai kedai runcit kampung mesti takkan sampai sebab orang dah curi satu persatu.

8. Bill Gates sekarang berumur 40 tahun. Jika kita mengandaikan dia dapat hidup 35 tahun lagi maka dia harus membelanjakan US$6.78 juta sehari untuk menghabiskan semua wangnya. Aku sekarang umur 20an kalau aku ditakdirkan hidup sampai umur 60an boleh lah aku kahwin empat. Hahahaha

9. Tapi! Jika pengguna Microsoft Windows dapat claim US$1 untuk setiap kali komputernya hang kerana Microsoft Windows, Bill Gates akan segera bangkrap dalam masa 3 tahun! Aku dan korang takkan bankrap, sebab aku kaya budi pekerti hahahahah

4 comments

January 30, 2011 at 9:25 AM

Hahaha, adeiii cute pula entry ni, bah nanti kita klik2 ko punya nuff nuff ya, ekekeee.

January 30, 2011 at 9:29 AM

@Azura "Banyak Cakap" entry merapu bha tu azura..hahaha bh ko klik nuff tu heheheh

January 30, 2011 at 1:40 PM

aku suka entry no 4.. lucu la kwn ko tu... hahaha...
bha, suda ku klik nuff ko.. nnt klik nuff aku plak ek?hehehe...

January 30, 2011 at 1:48 PM

@anne-nurain hahaha ya ka? dia tu mmg something2 jg..bha aku blog ngengsot dulu p blog ko..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...