Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

20,000 'Sfera Ucapan' di Singapura

Wednesday, December 22, 2010 2 ,000,000 terlepas cakap
SUASANA perayaan sempena menyambut kedatangan Tahun Baru 2011 semakin terasa di sini, khususnya di sekitar Marina Bay.

Di perairan tenang itu sekitar 20,000 bebola putih telah diapungkan bagi sambutan tersebut.



Pada bebola itu, yang dinamakan Wishing Spheres (Sfera Ucapan), tertera ucapan, harapan dan tanda tangan orang ramai bagi mengalu-alukan ketibaan 2011.

Hampir saban hari beberapa pekerja dilihat sibuk menyusun dan meniup bebola itu dengan pam angin agar ia sentiasa kembung dan terapung.

Bebola pelbagai ukuran itu akan bermandikan cahaya berwarna-warni pada malam 31 Disember - menambah seribu kenangan tahun ini dan kemeriahan menyambut Tahun Baru 2011.

2 comments

December 22, 2010 at 8:46 AM

lepas tahun baru bola2 ni jadi sampah sarap kasi kutur air..hmm

December 22, 2010 at 9:45 AM

@Finie Ramostak pa lah finie..negara dorang jg..aku risau ni nnt tahun baru mesti banyak sampah2 yang tak bekaitan ni..contoh tak payah di bagilah kan finie..ko faham jg heheh

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...