Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

EL Sajjadah ; sejadah bercaya

Friday, December 31, 2010 0 ,000,000 terlepas cakap
Sajadah yang boleh menyala ini adalah salah satu contoh teknologi yang dikembangkan untuk membantu kita dalam menjalankan ibadah dengan baik.mungkin diantara kita pernah mengalami ketika menginap di hotel,namun keliru dalam menentukan kiblat ketika ingin sembahyang di hotel tersebut.jadi kita harus bersyukur dan berterima kasih kepada 'Soner Ozenc',sebuah perusahaan berasal dari Turki.


Dimana syarikat tersebut telah menciptakan sajadah yang sangat istimewa.Apa keistimewaan sajadah tersebut?.sajadah tersebut mampu mengeluarkan cahaya dan akan semakin terang apabila arah sajadah tersebut menghadap ke kiblat (mekah).semakin betul arah kiblat,maka semakin teranglah sajadah tersebut.sajadah ini betul-betul istimewa kerana sangat membantu kita yang keliru dalam menentukan arah kiblat ketika saat akan beribadah.


Sejadah ini menggunakan teknologi LED. Ini merupakan petikan daripada laman web Musslimness
Wire embroidery - Electro Luminescent Phospore Printing Technology - is woven into the rug for sensory perception; the lighting responds to the orientation, which glows the brightest only when the rug is in the correct direction towards Makkah.







Walaubagaimana pun, sejadah ni belum dijual lagi. Heheh ia setakat ini hanya dipamerkan dahulu. Namun, ia tetap satu rekaan yang unik dan smart.

Aku kata : sejadah tak perlu lah bercaya janji hati bercaya dengan iman beb..hahah

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...