Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Penyokong Malaysia dan Indonesia sudah mulakan 'sepak mula'

Thursday, December 23, 2010 0 ,000,000 terlepas cakap
KUALA LUMPUR - Perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF antara Malaysia dengan Indonesia di Stadium Nasional Bukit Jalil hanya akan berlangsung pada Ahad ini, namun penyokong fanatik kedua pasukan terlebih dahulu 'bertempur' menerusi laman sosila YouTube.

Walaupun peminat kedua-dua pasukan dilihat lebih cenderung menggunakan perkataan kesat, masih ada yang memberi komen secara berhemah, bagi menyatakan sokongan kepada pasukan negara masing- masing.

'Pertempuran' itu merupakan bahang awal kehangantan pertembungan akhir yang sememangnya dinanti-nantikan oleh peminat kedua-dua negara, walaupun ada perkara yang ditulis boleh dipertikaikan.

Menurut seorang penyokong Indonesia yang menggunakan nama samaran ilenization dalam YouTube, Malaysia berjaya mara ke peringkat akhir selepas menundukkan Vietnam 2-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil, kerana dibantu oleh peminat tempatan, yang menghalakan sinaran laser ke arah penjaga gol Vietnam, Bui Tan Truong.

Peminat Malaysia pula membalas kemaraan Indonesia ke final, hanya dibantu oleh pemain import Cristian Gonzales, yang diberi taraf warganegara.

"Apa nak bangga, guna pemain import. Lebih bangga dengan kemaraan Malaysia ke final kerana menggunakan 100 peratus pemain tempatan. Hidup Malaysia!,"katanya.

Bagaimanapun, ada juga kalangan peminat yang mengawal emosi dengan menyeru penyokong menghentikan kata-kata kesat, sebaliknya memberi sokongan atas dasarkan semangat kesukanan.

Malaysia mara ke perlawanan akhir Piala Suzuki AFF selepas menyingkirkan juara bertahan, Vietnam dengan agregat 2-0, manakala Indonesia menewaskan Filipina dengan keputusan sama.

Perlawanan akhir pertama akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil dan perlawanan timbal balik untuk menentukan pasukan manakah yang menjulang Piala Suzuki AFF akan diadakan di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta pada 29 Disember ini.


aku kata : masih lagi aku ingat masa aku sesat masuk pegi FB dorang, macam2 yang dorang cakap. Takkan kes politik negara nak dicampurkan dalam semangat kesukanan pula. Adei..

Dikisahkan di :Utusanmalaysia

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...