Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Nenek 100 tahun panjang umur steady merokok

Saturday, December 18, 2010 2 ,000,000 terlepas cakap
Aku tak tau ini khabar baik untuk perokok-perokok diluar sana, tapi aku masih berpegang pada hidup mati hanya tuhan yang tentukan. Baca lah kisah ni, JOM!!

Seorang wanita berasal dari Gloucestershire, England yang berusia 100 tahun yakin bahwa dia berumur panjang kerana rokok dan alkohol yang digunakannya.

Lorna Gobey,sanggup menghisap 20 batang rokok setiap hari dan secara rutin meneguk segelas Guinness dengan wiski.

Pertama kalinya dia merokok pada tahun 1940 dan setelah dijumlahkan, total rokok yang dihisap sudah lebih dari 1.5 juta sejak itu.

Mrs Gobey mengatakan, "Saya sudah merokok sejak berusia 30 tahun dan tak pernah ada masalah sama sekali".


"Banyak orang yang cuba menasihati dan mengatakan bahawa kebiasaan itu buruk, namun keluarga saya tak akan berani meminta saya untuk berhenti kerana jika mereka lakukan, saya akan menarik mereka ke pangkuan dan saya tampar mereka".

"Saya selalu berusaha menikmati hidup. Saya pikir penting untuk melakukan hal-hal yang ingin anda lakukan dan tidak membiarkan orang lain mengatur hidup anda".

"Saya suka merokok, minum wiski dan Guinness, dan saya masih suka bermain skittles. Mungkin itu sebahagian dari alasan mengapa saya masih hidup begitu lama. Saya tak pernah berfikir akan mencapai usia 100 tahun, namun ternyata saya masih berumur panjang." Sungguh saya kagum.

Mrs Gobey, yang memiliki 27 cucu, 55 buyut dan 12 cicit, merayakan ulang tahunnya di Labour Club dengan minuman kesukaannya.

Anak lelakinya Bob Fisher, 66, mengatakan, "Di usia senja ibu masih terlihat sihat dan bugar.Dia merokok lebih cepat daripada kami semua dan masih suka meneguk minuman keras. Selain itu ia juga sangat suka bermain bingo dan bersiul serta jalan-jalan keliling kota ini dengan mengemudikan keretanya"

dikisahkan di : borakkosong.com
tak dapat ku bayangkan bagaimana organ dalaman nenek ni. adei bawa-bawalah insaf nek..

2 comments

December 18, 2010 at 4:29 PM

punya laaaa sit. hahaa

December 18, 2010 at 5:42 PM

@azHa
nenek..ROCK TERUUUSSS hahah

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...