Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Membongkar kandungan mee segera

Tuesday, December 21, 2010 6 ,000,000 terlepas cakap
Meggie merupakan satu jenama yang terkenal, namun bukan itu yang aku nak kisahkan di sini ialah Mee segera. Ya la, kalau aku cakap mee segera bukan ramai yang tau pun apa tu mee segera. Kalau meggie tau la tu. Jenama mamee pun di sebut meggie juga. Haha tu lah orang panggil branding. Ok sudah, jauh sudah menyimpang, kali ni aku nak korang sama-sama dengan aku bongkar kisah kandungan mee segera ni, tak kisahlah jenama apa pun. JOM!!!

Klik sini untuk saiz macam KLCC


Kalsium Sulfat: Kapur Paris
Asid Tartarik: Bahan kimia yang digunakan dalam julap dan untuk memutihkan cermin. Lebih beracun berbanding 100% alkohol tulen.

Kalsium Oksida
Digunakan rawatan sisa buangan dan dalam racun serangga.

Tertiary Butylhydroxyquinone (TBHQ)
Produk berasaskan petroleum; satu bentuk butane (cecair dalam pemetik api) BHT: Risiko karsinogen dan kesan berbahaya kepada ginjal.

Propyl Gallate
Satu xenoestrogen (sebatian seperti hormon). Boleh memberikan kesan sampingan kepada pembiakan, perkembangan janin yang sihat dan menghalang pengeluaran sperma

Pentasodium triphosphate
Bahan pencuci paling berkuasa (sering digunakan dalam bahan cuci), bahan samak untuk kulit; juga digunakan dalam pengeluaran kertas, penapisan petroleum, aplikasi lombong dan rawatan air.

Propylene Glycol
Pelarut sintetik yang dianggap racun neurologi. Digunakan untuk pembuatan bahan pendingin, antibeku automotif, cecair yang berfungsi dalam tekanan hidraulik dan sebagainya. Jumlah berlebihan yang diambil boleh membawa kepada kerosakan buah pinggang.

Polydimethylsiloxane
Digunakan dalam kanta sentuh, syampu (untuk menjadikan rambut berkilat dan licin), minyak pelincir dan jubin tahan panas.

Pewarna tiruan (contohnya: Sunset Yellow FCF dan Tartrazine)
Menyumbang kepada hiperaktiviti dalam kalangan kanak-kanak; mungkin turut menyumbang kepada gangguan visual dan pembelajaran, kerosakan saraf..mungkin menjadi penyebab kanser.


p/s : mana boley mcm ni, mogok lah budak-budak yang duduk hostel..huhuhuh ini makanan ruji kami..tidaaaakkk
dikisahkan oleh : machocats@syok.org

6 comments

December 21, 2010 at 11:37 PM

tesT laGi...

December 21, 2010 at 11:44 PM

@de budak nakaladeiii hahaha

December 22, 2010 at 12:58 AM

bagus jg ni...:P
mana tau jd mutant..:P

December 22, 2010 at 8:52 AM

klu bahaya xkn kementrian kasi izin d jual..tp jgn kmu mkn megi jenama giant tu! itu btul2 perisa LILIN oo~ dasyat btul kimianya nih!!

December 22, 2010 at 8:58 AM

lepas ni nak makan pae kalau dah pokai....????aaaaaaaaaaaa

December 22, 2010 at 9:43 AM

@CakapBisa
hahaha..ko nak jadi Xman ka?? heheh aku nak woberin lah..

@Finie Ramosya betul tu megi jenama giant tu..aku penah rasa sedap, tp rasa lilin la huhuh

@Aida Zafirahentahlah, ni aku tgh tulis surit kat pengursan kampus supaya membenarkan aku tanam padi kat blakang hostel..ko ikut jg lah cara aku..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...