Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

6 Perkara jangan dilakukan sebelum tido.

Wednesday, December 22, 2010 3 ,000,000 terlepas cakap
Tidur merupakan satu keperluan dan kewajipan kepada semua hidupan. Mereka yang mengalami kesukaran untuk tidur pasti akan mengalami komplikasi dalam sistem tubuh. Tidur juga merupakan satu cara untuk kita berehat. Tidur yang terbaik adalah tidur yang bermimpi hehehe. Ok memandang dah lewat malam sekarang ni, aku nak kongsikan kepada anda beberapa perkara yang kita selalu lakukan tetapi kita tidak sedar sebenanrnya memberi impak kepada kita. APA lah kunun tu? ok tanpa berlengah lagi mari kita baca JOM!!

1. Jangan tidur bersama jam tangan.


Jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif. Walaupun jumlahnya tidak banyak, sedikit sebanyak ia boleh mengganggu kesihatan anda. Bak kata pepatah, sikit-sikit jadi bukit hahah.

2. Jangan tidur dengan telefon bimbit.


Meletakkan telefon bimbit bersebelahan anda ketika tidur adalah tidak digalakkan. Walaupun ada diantara kita menggunakannya sebagai alat penggera (bagi kes yang susah nak bangun pagi). Para saintis telah membuktikan bahawa alatan elektrik dan elektronik termasuk telefon bimbit akan mengeluarkan sejenis gelombang yang tidak elok untuk kesihatan. Kalau boleh simpan dalam peti besi heheh

3. Jangan tidur dengan mekap yang masih melekat.
Jika anda biasa tidur tanpa mencuci solekan muka atau dimana-mana tempat di bahagian kulit, ia boleh mengakibatkan masalah kulit untuk jangka masa panjang. Solekan yang tidak dicuci boleh menghalang kulit daripada bernafas dan mendapat pengaliran udara yang sepatutnya. Anda juga akan mengambil masa yang lama untuk mendapatkan tidur yang lena. Aku tak berani nak cakap apa-apa sebab aku biasa akan cuci mekap sebelum tidur auwwww..hahaha Korang tanya yang gurl la, aku mana taw huhuh

4. Jangan tidur dengan coli
Bagi perempuan pula, anda tidak digalakkan tidur dengan memakai bra kerana ia dikhuatiri menyebabkan barah payudara melalui kajian yang dijalankan oleh saintis Amerika. Memakai bra melebihi 12 jam adalah berisiko. Betul ke ni girl?? Takpa ada masa aku bongkar ni cerita hehe..

5. Jangan tidur dengan seluar dalam
Bagi lelaki pula, tidak elok memakai seluar dalam ketika tidur. Seeloknya pakai la 'boxer' yang longgar dan selesa. Sayangilah Mr Z anda hahaha..kalau pakai kain sarun?? selesa tak?? ehehe

6. Jangan tidur tanpa seurat benang
Hal ini juga penting kerana jika pada ketika anda tidur berlaku sebarang kemalangan/kecemasan bukankah ia memudaratkan anda? apa jenis tebiat lah tidur nda pakai apa-apa, malu lah dengan dengan diri sendiri hahaha..

7. Jangan bawa pasangan lain sebelum tidur
korang jangan nak memandai-mandai nak bawa lelaki/pompuan ke dalam kamar korang atau katil korang selain pasangan korang yang sah. Maksud aku di sini jangan selingkuh (curang) sebelum nak tidur dengan bini/laki korang. Kerana dikhuatiri korang takkan bangun-bangun lagi selepas itu sebab dah kena bunuh hahaha.

p/s: dah belajar kan? jadi kita akan mula praktikkan malam ini heheh

3 comments

December 22, 2010 at 11:24 PM

Haha! Tau dah. Thanx info r. =)

December 22, 2010 at 11:27 PM

@azHawelkam..juz for sharing heheh

December 22, 2010 at 11:54 PM

hehehe... ooo mcm tu...kekeke

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...