Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Penyimpan Mohor Raja-Raja bersara

Thursday, January 6, 2011 7 ,000,000 terlepas cakap
KUALA LUMPUR: Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang begitu sinonim dengan pengumuman tarikh mula berpuasa dan juga tarikh Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha akan bersara, Jumaat.

Engku Ibrahim, 79, yang mengesahkan persaraan beliau, telah berkhidmat sebagai Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja sejak 22tahun lepas.


Selain bertanggungjawab menyimpan dan menjaga Mohor Besar Raja-Raja Melayu, Engku Ibrahim juga menjalankan peranan sebagai Setiausaha Majlis Raja Raja serta bertindak sebagai jurucakap majlis tersebut.

Engku Ibrahim mula menjawat jawatan itu pada 1 Januari, 1989 menggantikan Datuk Ahmad Zainal Abidin Muhammad Yusof yang merupakan seorang diplomat yang tamat perkhidmatan pada September 1988 setelah memegang jawatan itu sejak Oktober 1980.

Engku Ibrahim yang pernah menjadi Setiausaha Sulit kepada salah seorang Yangdi-Pertuan Agong, adalah juga bekas Timbalan Ketua Setiausaha (II) JabatanPerdana Menteri sebelum bersara wajib dari perkhidmatan kerajaan pada April 1987. - bernama

aku kata : lepas ni mesti kita akan rasa janggalkan? Bila orang yang umumkan tarikh raya tu lain dari yang sebelumnya hehehehe

7 comments

January 6, 2011 at 11:53 PM

sure aku akan rindu pacik ni.
terutamanya tym dekat 1 syawal.
eheh~

January 7, 2011 at 6:41 AM

@rynryn sama lah..mcm mana lah muka pengganti dia ne nanti kan..

January 7, 2011 at 8:50 AM

huih!dari sy lahir pakcik ni jak yg kasi umum raya dn dia la org ptama yg mewish slamat hari raya d malaysia..skg tak lg..HUuuuuu..aku xstuju dia bsara!bsara dr pnyimpan mohor jak la..tp jgn la quit dr skrin tv announce hari raya..bukan susah tu ckp brapa minit jak 3x stahun..huhuhuhuhuhu...

January 7, 2011 at 12:57 PM

oohhhh...tidak.....

malap sudah rayaku selepas ini...

January 7, 2011 at 5:17 PM

@Finie Ramos huhuhu selepas ini mesti kita rindu dia ni kan?? huhuh

@sampah hitam betul tu..mesti raya kita rasa mcm kurang sesuatu jak..

January 7, 2011 at 5:35 PM

harap2 pnggantinya bleh memeriahkn announcement mcm slalunya la ~ huuu

January 7, 2011 at 7:15 PM

@Finie Ramos Ya bha..itu pengumuman tu yg buat hari raya penuh bermakna kan,,hehehe

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...