Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Superhero tolak jemputan menjadi warganegara Malaysia

Monday, January 10, 2011 8 ,000,000 terlepas cakap
SALAMZ allz..hehehe
OK janganlah sedih sebab Faizal Tahir tak menang dalam AJL25, hehe tahun ni dia masih boleh cuba. Tadi masa aku jalan-jalan terjumpa satu artikel ni, memang best artikel. Artikel ni tentang jemputan kepada superhero-superhero untuk menjadi warganegara Malaysia, tapi..korang baca lah dulu. Korang janji yer baca sampai habis heheh. OK JOM!! baca


1. BATMAN

Batman menolak mentah mentah jemputan untuk menjadi warganegara Malaysia . Alasan beliau adalah kerana beliau keberatan untuk menanggung cukai yg tinggi ke atas BAT-MOBILE ke Malaysia. Ketika diwawancara beliau mengatakan .. "gila lu bro .. kereta nasional lu pun murah kat luar .. kat dalam negara 100% lagi mahal . Wa dengar kalo kereta luar kena tax berkali ganda .. taknak le wa bro .. sebab kereta wa pakai lasak .. selalu kena tuka baru .. mana wa nak cekau duit bayar tax memanjang .. tu baru wa crite Bat Mobile .. belum lagi pesawat terbang wa .. kalo ilang enjin ... mana wa nak cari spare part .. ??" Huh .. Sukati lu la Batman .. wa gerak dulu

2. SPIDERMAN

Spiderman juga menolak ajakan warganegara ini dengan alasan .. di Malaysia tak banyak bangunan tinggi , kalaupun ada, jarak antara satu sama lain tak sesuai . Beliau berkata " bukan wa taknak bro .. lu cuba bayangkan .. lepas wa panjat KLCC, wa dapat bergayut dari satu bangunan ke satu bangunan sampai Yow Chuan Plaza .. lepas tu wa gerenti jatuh atas jalan Tun Razak .. Macam tu jugak kat Bukit Bintang .. lepas wa kejar penjahat sampai Berjaya Time Square .. wa confirm terjun dalam penjara pudu .. tak ke naya ?? " Huhuhu .. lu betul Spiderman .. wa tak paksa lu .. adios .

3. INVISIBLE GIRL

Menolak dengan alasan yang sangat dangkal .. Kemampuan menghilang yang dimilikinya masih jauh kalah dengan kemampuan menghilang orang-orang Malaysia. Berikut wawancara yang wa lakukan dengan beliau : "I hanya dapat menghilangkan diri sendiri..tak lebih dari itu .. tetapi orang di Malaysia bukan sekadar menghilangkan diri macam PI Bala tu .. malah dapat menghilangkan aset aset negara, wang rakyat ,malah yang terbaru kehilangan enjin .. er .. U fikir le sendiri .. I tak kuasa" huhu wa nyampah la ngan lu ni Invisible Girl .. lu taknak takpe tapi lu jangan le pegang bahu wa .. geli .

4. THE THING

Menolak dengan alasan "Di Malaysia sudah terlalu ramai yang lebih kebal dari ambo .. bukan setakat kebal peluru , tapi kebal undang undang , kebal ngan kuasa malahan kebal dari perasaan malu" hadoih memacam le korang .

5. HUMAN TORCH

Menolak juga sama dengan anggota-anggota Fantastic 4 yang lain, "Bro bukan wa nak takut .. tapi lu cuba bayangkan .. belum jejak kaki lagi wa dah dengar memacam kebakaran yang berlaku kat Malaysia sekarang ni .. kang sesia wa jadi kambing itam .. hilang la ensem wa" ceh alasan .

6. THE FLASH

Sebenarnya The Flash sudah mempertimbangkan untuk menerima tawaran ini, tetapi setelah melakukan survey ke berbagai pejabat kerajaan dia akhirnya menolak. " Lu bayangkan le .. nak mintak borang je .. wa kena tendang sana sini , lepas tu bila wa dah dapat borang wa kena pegi jabatan sana .. jabatan sini mintak menteri sign.. lepas tu bila wa balik ke jabatan yg pertama .. wa kena amik nombor lagi .. tunggu dari pagi sampai petang .. bukan takde pekerja .. tapi asik berborak pasal hal dalam kain .. bengang betul wa .. itu baru wa nak mintak rumah pprt .. kalo wa mintak kerja .. ntah cemana le agaknya .Semua tu tak sesuai le ngan jiwa wa yang secepat kilat ni " erm .. logik gak ko ni .. gimme 5 .

7. SUPERMAN

Superman yg amat perkasa ini menolak dengan sopan," saya banyak melihat aksi tunjuk punggung di dalam pilihanraya di Malaysia.. dan baru baru ini pertandingan tunjuk badan oleh wanita yg hanya memakai bra .. saya ni walaupun sepender saya diluar .. tapi saya masih mementingkan kesopanan .. lagi pula .. saya bimbang dijadikan idola oleh puak puak ini .. saya enggan bertanggungjawab" .. ek eleh .. sape suh ko pakai camtu ?

8. AQUAMAN

Telah pun datang untuk percubaan .. tapi mintak dibatalkan permit kerja .. beliau berkata .." wa ingat lu punya laut macam dalam gambar yg luorang tunjuk .. mana wa tau kena jaga selat melaka .. gila lu .. ari pertama nasib baik wa tak kena libas ngan kipas kapal .. punya le banyak sampai traffic jam . dah le wa tak nampak apa apa .. kelam betul laut lu orang .. tu laut ke air loji ?" shilakak lu .. lu kutuk negara wa erk ?? lu memang kurang ajar .

9. WONDER WOMAN

Ketika ingin ditemu bual Wonder woman kelihatan ingin lekas beredar .. tapi setelah wa pujuk ngan rojak pasembor akhirnya dia mengalah .." Bang you tau .. I sebenarnya sangat teruja bila permohonan I utk tinggal di Malaysia diluluskan .. tapi you know .. kengkawan I bagitau I kes kes rogol kat sana sangat menakutkan .. bukan setakat kena rogol .. kena bunuh plak tu .. lepas tu mangsa rogol plak yg dipersalahkan , bang .. walopon I ni boleh dikatakan hero .. tapi naluri kewanitaan I terserlah tau .. I tak boleh tinggal kat situ .. nanti jiwa I tertekan" .. perghh ,, wa tak tahan nengok dia ni .. seksi abih .. memang sah ko pun kena tut* kalo ko datang sini .. hwa hwa hwa

10 CAT WOMAN

Cat Woman memberikan 2 alasan kenapa dia menolak .. yang pertama .. "I baru tau kat sana Alleycats dah lama terkenal .. sejak I belum lahir lagi .. I rasa tergugat ngan diowang .. then bebudak yg lebih Islamic lebih kenal Cat Steven dari I .. huhuks "
alasan yg kedua : " I belum kawin le bang .. U tau le taraf I ni selebriti .. I nengok kat sana dah jadi trend selebriti kawin ngan politician .. macam yg terbaru .. u pon tau , si bung tu .. kalo camtu baik I terus tinggal kat hollywood .. mana le tau I leh pikat Arnold .. lagi kaya U .. gabenor calif lagi *winks .. hadoi ..

kwang kwang kwang

dikisahkan di :mesra.net

8 comments

January 10, 2011 at 7:16 PM

hahhaha....kelakar tapi tajam....

January 10, 2011 at 8:13 PM

hahaha...ape daaaaa....^_^

January 10, 2011 at 8:28 PM

hahaha~aku tak paham..hahaha~tapi aku nak komen jugak!hahahahahahahahahahahahaha~



p/s :kau cuba kaitkan isu mengapa harga lada naik di pasaran ka ni, ib?

January 10, 2011 at 10:29 PM

@freakystar hahahah..
sikit lah hehehe

January 10, 2011 at 10:53 PM

aku suka superman n spiderman tuhh .hahahaha :P

January 10, 2011 at 11:12 PM

@Nana Liyana ko suka spiderman tu ok lah..tp superman tu suar dalam kat luar la lina..

January 11, 2011 at 8:16 AM

kehkeh..

January 11, 2011 at 9:10 AM

huh! ni betul smua alasan dorg ni~ bukan buat2 pny..smua kes2 ni btl2 tjadi~huhuhuh

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...