Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Doa sebelum exam mencerminkan keperibadian

Saturday, December 11, 2010 2 ,000,000 terlepas cakap
Peperiksaan adalah sebahagian cabaran yang perlu dihadapi oleh insan yang bergelar pelajar. Semua pelajar di dunia ini akan menghadapi peperiksaan. Biasanya sebelum peperiksaan kita akan memohon doa bagi memudahkan perjalanan peperiksaan yang kita hadapi. Namun ada juga doa-doa yang bukan-bukan dan doa ini adalah cerminan peribadi seseorang itu. Mari kita lihat JOM!!

Destruktif Mindset
"Ya Tuhan, berikanlah hujan yang besar dan sangat lebat, Guruh yang berdentum kuat, agar dewan Peperiksaan atapnya roboh, Dndingnya pecah, ruang dewan banjir, Dawai-dawai elektriknya semua meletup dan terbakar sehingga peperiksaan di batalkan."

Anda Pintar namun belum cukup bersedia.
Ya Tuhan, mudah mudahan Pengawa peperiksaan memberikan ujian yang luar biasa susahnya sehingga tidak ada seorang pun yang mampu menjawabnya. Dan buatlah agar semua mengulang tahun depan sehingga aku sudah lebih siap sedia untuk menduduki peperiksaan.

Anda Pintar dan opportinis
Ya Tuhan, buatlah soalan ujian yang keluar hanya yang aku pelajari saja. aku belum sempat baca semua nota-nota.

Pentingkan diri.
Ya Tuhan, buatlah kawan-kawan lain tidak dapat menjawab soalan-soalan itu dan merasa sukar dan tersangat sukar kecuali aku, karana aku tidak mungkin meminta agar kepintaran ku ditambah seketika oleh-Mu

Suka meminta yang bukan-bukan
Ya Allah, berikanlah sifat pelupa pada pengawas peperiksaan kali iniiiii sajah, agar dia lupa bahawa hari ini adalah peperiksaan.


P/S: korang kategori yang mana?
sekadar gurauan..

2 comments

December 11, 2010 at 5:49 PM

Salam..
Lucu jgk baca entri nie..
Ada jgk ka org2 yg bdoa bgitu..
Btw.. Nice blog.. aku follow ya..
Klu sudi follow me back..
http://renunganask.blogspot.com

December 11, 2010 at 7:12 PM

apa-apa pun boleh berlaku zaman skg ni ask..ok aku terjah blog ko skg ni..hahah

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...