Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Proton 5 Pahlawan Bersaudara

Saturday, December 11, 2010 4 ,000,000 terlepas cakap
Mari kita cuci mata melihat model-model Proton Pahlawan. Ini lah dia pahlawan melayu yang telah disumpah menjadi kereta yang SUPERB. Hehehe..walaupun ianya mingkin sekadar pameran ker apa ker..tapi aku suka dan bangga hahahah. Ingat pla masa dulu-dulu PM yang Ke-4 Tun Dr. M kita nak mulakan projek buat kereta, punyalah ramai yang menentang dan memandang rendah kemampuan anak watan sendiri. Namun selepas 20 tahun lebih, Proton membuktikan bahawa Malaysia memang berkemampuan. Pedulikan mereka yang mengatakan bahawa kereta Malaysia berbadan tin aluminium senang kemek. Hahaha biasalah rakyat yang tak pandai bersyukur memang akan berkata macam tu. OK cukuplah bebelan mari kita lihat 5 Pahlawan ni. JOM!!

Proton TUAH



Proton LEKIU



Proton Lekir



Proton KASTURI



Proton JEBAT




Jebat = inspira (lancer)
Kasturi = BLM
lekir = lotus elise
Lekiu = unknown maybe next model SUV
Tuah = unknown mayne next model SEDAN

Mengikut kata-kata orang yang aku dengar, sebenarnya sebahagian kereta tu sudah dikeluarkan , cuma ditambah dengan bodykit saja. kemungkinan Proton TUAH dan LEKIU akan dikeluarkan bagi mengantikan model yg sedia ada iaitu persona dan exora. Jebat tu ialah inspira skrg dan baru dilancarkan , lepas tu kasturi (BLM facelift ) bakal dilancarkan bulan dec 2010 ini. Lekir pula rasanya mustahil dikeluarkan sebab asalnya kereta tersebut dari lotus elise/europa.

4 comments

December 14, 2010 at 10:16 AM

Cantiknyaaaa ~~~ mau beli laa...

mm..tp design mcm tiru2 dr model keta lain jak nih..hmm..ni la ni malaysia ni..

December 14, 2010 at 1:32 PM

@Finie Ramos
Bukan tiru tu finie, tapi proton mmg ada kolaborasi dgn pengeluar kereta luar macm mitsubishi..

December 14, 2010 at 2:01 PM

@Pinung is VizarDya, tp at least jgn la guna design yg hmpir sma smpai d jln raya pn kita hmpir2 xdpt beza..

2 pndpt sy la..hheheh

December 14, 2010 at 8:19 PM

@Finie Ramos
maknanya..ko dah terilusi la ni dengan kereta2 tu ahahah

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...