Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Sebuah Kisah : R.I.P Message UPDATED!!

Friday, December 10, 2010 3 ,000,000 terlepas cakap
Ini adalah sebuah kisah benar yang berlaku beberapa hari lepas. Kisah ini aku jumpa kat Facebook seorang kawan aku berbangsa Cina. Dia post dalam bahasa cina so tak faham sangat. Aku ingatkan lagu ker apa ker, tapi bila aku guna kan bantuan anak sedara Pakcik Google, saudara Google Translate baru lah aku faham yang Post kawan aku tu adalah R.I.P message iaitu Rest In Peace. Seram juga aku. kisah dia begini..



Seorang pemuda KL cina yang dikenali sebagai Alvis Kong telah membunuh diri dengan terjun dari bangunan 14 tingkat. Punca dan sebab dia membunuh diri adalah kerana putus cinta dengan teman wanitanya. Kalau aku tak salah membaca (sebab dalam bahasa cina) mereka berkenalan selama 4 bulan. Berikut merupakan mesej-mesej terakhirnya di dinding Facebooknya.




ini adalah komen-komen dia dengan kakak dia..Malangnya kakak dia ingat dia main-main jak



Ini pula adalah gambar terakhir yang dia ambil sebelum dia terjun dari bangunan.


Korang nak tahu lebih lanjut boleh pegi blog ini, tapi kena minta bantuan anak sedara Pakcik Google dulu yer sebab penulisan adalah dalam bahasa cina. Dan ini pula adalah Facebook mendiang Alvis kong.

p/s: Ucapan Takziah Untuk keluarga mendiang Alvis Kong.

Updated

Ini merupakan keratan sebahagian daripada blog mendiang. Daripada post-post itu kita dapat ketahui dia begitu menyayangi dan mencintai kekasihnya itu. Namun, takdir adalah penentu segalanya. Apa pun si gadis (kekasihnya) sudah tentu berada dalam kesedihan yang teramat sgt oleh itu, kepada sesiapa, janganlah diganggu perasaannya. Kita tidak mahu perkara sebegini berulang lagi.




3 comments

December 10, 2010 at 5:01 PM

Adoi punya sandi cerita ni.... lepas tu mcm nda percaya ni kisah benar (T__T)

Adoi Alvin..why??

R.I.P Alvin.

December 11, 2010 at 3:27 PM

wah..bru tbaca updatenya..nasib baik aku buka blek c baca tunang ku..tp, mmg xpatut la dia sb bru jak pun 4bulan bkapel~ mmm...xtau la...

RIP

December 11, 2010 at 7:20 PM

Ya..kisah seharusnya menjadi pengajaran buat kita..jgnlah ambil jalan mudah untuk menyelesaikan masalah..apa pun RIP buat mendiang

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...