Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Sebuah Kisah : Aku rasa aku suka kau

Thursday, December 9, 2010 0 ,000,000 terlepas cakap
Lelaki dan wanita, jantan dan betina pokoknya setiap makhluk yang diciptakan itu seharusnya memiliki pasangan masing-masing yang berlainan jantina (jgn cari yg sama jantina pula). Namun bagi seorang lelaki memiliki wanita idaman adalah satu impian. Biasalah wanita kan hiasan dunia. Hiasan kenalah yang terbaik. Betulka? (setuju angkat tangan) hehehe. Lelaki bila dah suka dengan seseorang wanita tu ada yang sanggup untuk melakukan apa saja contohnya kes ini.


Dalam menyatakan ayat "aku suka kau" itu yang susah bagi seorang lelaki ditambah lagi dengan perasaan yang berkecamuk dan bermacam persoalan bodoh yang akan muncul di kepala hotak yang berjambul (berdasarkan pengalaman aku). 3 perkataan yang mudah tapi sukar diucapkan, apa lagi di depan cewek yang kita minat tu. Apa persoalan-persoalan yang biasa muncul dalam kepala sang trauma eh teruna hingga ada yang jadi penasaran? Jangan Berhenti Membaca, teruskan JOM!!!

Kes 1
Aku rasa aku suka kau...tapi aku ni bukannya hensem pun kalau maw dibandingkan kemanisan dan kecantekan kau aku ni sapa la kan..huhu
aku : Yo Bro..sedarkah bila ko cakap macam tu macam kau menghina, mengutuk dan merendah-redahkan awek yang ko impikan tu. Pecaya lah bro, pompuan akan rasa tersinggung kalau kau cakap macam tu (betul tak wanita?). Hensem ka, buruk ka, apa pun bentuk wajah ko, pompuan tak kan kisahkan semua tu. Pempuan suka pada lelaki yang ada kelebihan. Gunakanlah kelebihan yang ada. Tapi yang penting Yakin dulu bro.

Kes 2
Aku rasa aku suka kau..tapi kau ni golongan intelektual dan terpelajar. Taraf pendidikan ko dah sampai menara gading, aku exam tadika pun belum lepas lagi. Aku segan duduk sebelah ko..huhu
Aku : adadaaa..aku kalau kes macam ni memang perit sikit. Tapi melampau la juga sampai membaca pun ko tak tau. Itu hari-hari aku nampak ko on9 di pesbuk tu, kira ok lah ko tau juga guna teknologi. Ala pempuan sekarang ni tak pandang juga ko belajar sampai mana janji ko kuat kerja dapat bagi dia makan minum, tempat tinggal baju semua. Cukuplah. kan wanita?

Kes 3
Aku rasa aku suka kau..tapi ko ni anak pak imam, pandai mengaji, baik budi bahasa, ayu lagi tu. Bapa kau saja dah 10 kali naik turun haji. Aku ni naik dam haji selalu lah.
AKu:Aku rasa ko ni ada masalah kerohanian sikitlah. Kalau kau dah suka dengan dia kau jumpalah mak bapak dia, jumpa depan-depan kan senang. Biasanya keluarga yang alim macam ni sangat suka lelaki yang berani jumpa terus tanya mak bapak dia. Ala macam cerika Ketika cinta bertasbih, Ayat-ayat cinta tak pun macam Kiamat dah dekat. Paling kecik pun ringan-ringankanlah kaki tu turun masjid/surau. Kasi nampak bapak dia ko ni layak jadi menantu dia. Belajar la sikit-sikit agama tu. BOlEH KO BUAT?

Kes 4
Aku rasa aku suka kau..tapi kau orang kaya, banyak duit, anak hartawan kalau banding dengan aku ni anak cendawan jak. Jauh betul beza kita. Nanti orang ingat aku ni mau cukur harta marta mak bapak kau padahal aku tak berniat macam tu. Aku sememang suka dengan kau saja tak da kaitan dengan harta kau. Serius ni taw..huhu
Aku:adeina ces..Janganlah cakap macam tu. Tak semua pempuan tu nak tengo buku akaun dulu sebelum berkenalan. Kalau masih ada pompuan macam tu, baik ko cari jak yang lain. Tapi kalau tidak teruskanlah. INGAT ces, tak semua macam tu. Kalau ada orang nak cakap kat ko yang bukan-bukan, pedulik kan dorang semua, janji ko sayang dia bukan sayang hartanya. Percayalah pempuan tu tak kira pun ko berharta ke tak, macam yang aku cakap janji ko kuat kerja.

Kes 5
Aku suka kau..tapi kau ni ramai betul kawan lelaki yang selalu mendampingi kau. Sampai aku keliru apa status kau. Tiap malam aku fikir status kau huhuhu
Aku:Malas nak cakap apa-apa lagi, Ko pi jumpa dia, slow talk dengan dia, tanya dia apa status dia (jgn harap status di pesbuk jak), suruh dia jujur, lepas tu ko ayat la dia(kalau belum berpunyalah). Gunakan ayat yang power sikit, bunga-bunga juga ar. heheh

Kes 6
Aku suka kau..tapi kau tak suka aku..waaaaaaaaa huhuhuh
Aku:Kalau pempuan tu sendiri dah keluarkan kenyataan macam tu. Lebih baik ko balik rumah, buka laptop, on9, ko buka pesbuk, ko mengadu di wall ko sambil kepala ko hantuk-hantuk pi dinding. Setel kes.

Sekian dahulu sebuah kisah
T.A.M.A.T

Adaptasi kisah dari : melromeo.com
Penulis skrip semula : Pinung is Vizard

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...