Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Zuckerberg nafi Facebook dihasilkan kerana cewek

Tuesday, December 7, 2010 0 ,000,000 terlepas cakap

LOS ANGELES - Bilionair muda dan pengasas laman sosial Facebook, Mark Zuckerberg menjelaskan bahawa beliau tidak menggunakan laman web yang diasaskannya itu untuk berkenalan dengan wanita.

Menurutnya, dia berkenalan dengan kekasihnya, Priscilla Chan yang kini merupakan bekas guru dan sedang mengikuti latihan sebagai pakar pediatrik sebelum rangkaian itu diwujudkan.

"Mereka mengatakan bahawa saya membina Facebook adalah untuk mendapatkan teman wanita. Mereka sebenarnya salah kerana saya lebih dahulu berkenalan dengan teman wanita saya itu," katanya.

Zuckerberg mengulas mengenai perkara tersebut ketika rakaman temu bual dengannya disiarkan dalam sebuah rancangan televisyen, 60 Minutes, kelmarin.

Dalam program itu dia memberikan komen mengenai filem arahan David Fincher yang yang adaptasi daripada kisah hidupnya yang berjudul The Social Network.

Menurut Zuckerberg, filam itu yang lakon layarnya dihasilkan oleh Aaron Sorkin itu seronok ditonton kerana ia mengandungi banyak babak yang menunjukkan persamaan dengan dirinya namun terdapat juga bahagian yang diubah.

Menurutnya, dia melihat filem itu bersama beberapa kakitangannya. "Saya teruja menontonnya kerana terdapat banyak perkara yang mempunyai persamaan dan ada juga bahagian yang silap.

"Setiap baju T yang dipakai oleh pelakonnya adalah sama seperti yang pernah saya pakai. Selipar yang dipakai juga adalah sama," kata Zuckerberg kepada pengacara rancangan itu, Lesley Stahl.

Di dalam wawancara itu, Zuckerberg memberitahu bahawa beliau tidak faham mengapa rakannya yang merupakan sepasang kembar, Cameron Winkloevoss dan Tyler Winklevoss masih marah kepadanya.

Sebelum ini, kembar itu mendakwa Zuckerberg telah mencuri idea mereka untuk membina laman sosial itu.

Kembar itu dikatakan telah menerima AS$65 juta (RM204.5 juta) daripada Zuckerberg sebagai penyelesaian dalam tuntutan itu.

"Ia bukannya satu pekerjaan. Mereka tidak mengupah saya. Saya tidak diupah oleh mereka atau apa pun sepertinya," kata Zuckerberg.

"Mereka (Cameron dan Tyler) yang berasa kecewa mengenai semua ini selama beberapa tahun merupakan sesuatu yang sukar untuk saya bayangkan," tambahnya.

Cameron dan Tyler merupakan rakan belajar Zuckerberg di Universiti Harvard. - Agensi

Liht lah kemesraan Zuckerberg denga Priscillia..




Dikisahkan di:Kosmo.com.my

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...