Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Kanak-kanak mati lemas dalam besen

Sunday, January 16, 2011 2 ,000,000 terlepas cakap
KULAIJAYA: Kelekaan dua beradik bermain tanpa menghiraukan adik bongsu mereka berusia dua tahun berakhir dengan tragedi apabila kanak-kanak itu ditemui lemas dalam keadaan tertonggeng di dalam besen di bilik air rumah keluarga terbabit di Kampung Baru Senai. di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 7.40 malam, kanak-kanak berkenaan ditinggalkan bersama abangnya berusia tujuh tahun dan kakak berusia lima tahun oleh ibunya kira-kira 10 hingga 15 minit di bilik tidur utama sementara suri rumah itu menyediakan hidangan makan malam keluarga di dapur rumah.

Bagaimanapun, adik-beradik mangsa yang leka bermain di ruang tamu di tingkat dua dan membiarkan kanak-kanak itu bersendirian akhirnya meragut nyawa mangsa yang ditemui dalam keadaan tidak sedarkan diri di dalam besen di tandas bilik tidur utama.

Difahamkan, ibu mangsa berusia 40-an hanya menyedari kejadian malang menimpa anak bongsu daripada tiga beradik itu selepas kanak-kanak berkenaan gagal menyahut panggilannya beberapa kali hingga dia berasa bimbang terhadap keselamatannya.

Dia kemudian terperanjat melihat keadaan anaknya yang kebiruan akibat lemas di dalam besen dipenuhi air.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya berkata, ketika kejadian berlaku, empat beranak itu berada di rumah manakala bapa mangsa berusia 40-an keluar bekerja.

Katanya, mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Kulaijaya, di sini, untuk mendapatkan rawatan kecemasan namun disahkan meninggal dunia akibat lemas.

“Hasil siasatan awal, mangsa dipercayai terendam dalam besen terbabit selama 10 hingga 15 minit sebelum ditemui oleh ibunya.

“Abang dan kakak mangsa juga dikatakan tidak menyedari kejadian menimpa adik bongsu mereka berikutan leka bermain di ruang tamu di tingkat atas.

“Ketika kejadian mangsa dipercayai cuba keluar dari besen terbabit namun gagal dan tertelan air, menyebabkannya lemas,” katanya.

Zulkefly berkata, hasil bedah siasat di jabatan forensik di hospital berkenaan mendapati badan kanak-kanak itu dipenuhi air.

“Siasatan lanjut mendapati kematian mangsa tidak mempunyai unsur jenayah dan diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR),” katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, usaha Metro Ahad untuk menemubual keluarga mangsa menemui jalan buntu apabila mereka enggan bekerjasama.

aku kata : kesian lah budak-budak dibiar mcm tu saja..
dkisahkan di : mymetro


2 comments

January 16, 2011 at 5:39 PM

moral of the story : sntiasa jaga n perhatikan anak anda.. cey... hehehe...

January 21, 2011 at 2:28 PM

@anne-nurain yup betol2 jgn asyik bepesbuk jak..hahah teda kaitan..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...