Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Rambut panjang + dihalau sekolah = Bunuh Diri

Tuesday, January 11, 2011 9 ,000,000 terlepas cakap
Nak Tanya lah kat awek-awek yang kat luar sana, salah ka bagi seseorang wanita berambut panjang? Kalau tidak, cuba korang ikuti yang menyayat hati ini. Kisah ini berlaku tahun lepas atau lebih tepat lagi pada 9 Oktober 2010, 9 pagi di sebuah kampun di China, Shuangyuehu dalam daerah Luozhuang.


Seorang gadis didapati telah membunuh diri akibat tidak tahan dengan peraturan sekolah yang melarangnya untuk berambut panjang. Gadis yang berusia 13 tahun itu mengambil jalan yang tidak membawanya kembali lagi (membunuh diri) dengan meminum pestisid.




Sekolah tersebut mengkehendaki setiap pelajar perempuan memiliki rambut yang tida melepasi “eyebrow” atau dalam BM kening (selepas aku tanya roomate aku ahaha BI aku terok). Sekolah tersebut sebenanrnya memiliki ramai lagi pelajar perempuan yang memiliki rambut yang tidak mengikut ciri-ciri yang dikehendaki namun gadis malang ini juga yang dikenakan tindakan dengan menyuruhnya pulang ke rumah. Apabila pihak ibu bapa gadis ini menghantarnya ke sekolah, sekolah tersebut menolak untuk menerimanya. Keadaan ini berlanjutan sehingga 3 kali.


Jadi tidak hairan selepas gadis ini membunuh diri, ibu bapanya serta saudara mara cuba untuk mendapatkan keadilan untuk gadis tersebut.


9 comments

January 11, 2011 at 5:33 PM

hadui.sandi.Mati kah neh budak?

January 11, 2011 at 5:41 PM

peh...siannya...entah pe2 peraturan la yang diowg wat kan

January 11, 2011 at 5:46 PM

@Liling Yup budak tu dah telan tu pestisid kompom mati..kesian kan

@CIK CIRA Ntah lah..biasalah manusia buat peraturan yg bukan2..

January 11, 2011 at 6:38 PM

bherrr tlmpau la bha jua . nasib sa tida pigisna . suda pun rmbut pnjg , sa btudung lagii , confirm awal2 kena buang :P

January 11, 2011 at 8:29 PM

peraturan yg sgt tak patut..panjang sruh ptong suda..wtpa mo halau2 pla..

January 11, 2011 at 9:01 PM

ada patut macam tu . kalau yer pun , bukanlah bunuh diri hanya sebab kena potong rambut . adoi .

January 12, 2011 at 9:53 AM

hish! Tula..kdg2 peraturan2 dbuat tnpa sbab yg munasabah langsung..hostel high school sy dulu xbnarkn student bw 'walkman' (time tu zaman dulu2 lg..blum ada lg mp3 player...knon2 xmau muzik mganggu plajaran! Adakah seb***h itu bpikir?!! xka student jd stress klu tlmpau cm tu! smpai skg sy msih lg bedendam dgn hostel tu sb buat praturan yg siot cm tu~~~~ (huh~ marah gila plak bila baca entry ni..huhuhuhuh) ~ sorry ya klu tlmpau bekasar~emo ba..

January 12, 2011 at 9:58 AM

Betul tu finie, aries dan nelly..peraturan selalunya tidak pernah memikirkan masalah dan keadaan orang lain..semuanya pentingkan diri c pembuat peraturan tu saja..

ustazzah memberi nasihat
July 7, 2012 at 2:57 PM

yg seksi jangan ditunjuk nanti berdosa tau

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...