Segera update kepada anda

Giler!! seramai sedang membongkar cerita-cerita mengarut yang ada blog ni.

Festival Argungu : Pesta menangkap ikan..BEST!!

Wednesday, January 12, 2011 4 ,000,000 terlepas cakap
Salamz allz..memandangkan aku betul-betul bersemangat untuk memberikan sepenuhnya komitmen dalam berblog ni, aku kongsi kan lagi satu gambar festival menangkap ikan yang dipanggil Argungu di sebuah negara Afrika iaitu Nigeria. Festival yang di raikan pada setiap tahun ini menarik minat otai-otai nelayan untuk mengambil bahagian. Sungai matan Fada selalu menjadi medan untuk menangkap ikan. Ada hadiah tau, pasukan yang mendapat tangkapan yang terbesar dan banyak akan di hadiahkan dengan hadiah-hadiah seperti wang tunai dan sebuah bas. JOM ikut aku saksikan kehebatan dorang ni menangkap ikan..































aku kata : heheh sapa yang mau ku bawa pi sana menangkap ikan??

4 comments

January 12, 2011 at 8:57 PM

besar2 nye ikn kt sane...

January 12, 2011 at 9:16 PM

@nur aisya humaira subur kan kali ikan sana tu..tiada pencemaran..bukan macam ikan kita..hahaha

January 13, 2011 at 9:45 AM

huuuiiihhhh~ SEDAPNYAAA IKANNYAA~ tp msti ekosistem ikan ni kn tggu..xlama nnt mkin susah dpt ikan dsni~kn~

January 13, 2011 at 1:58 PM

@Finie Ramos Kompom..tapi kan dorang buat pula tahun2..hahah subur bha ikan dorang tu..kejap jak sudah betelur dan membesar..

Post a Comment

Korang rasa ada sesuatu yang nak di katakan? jangan simpan, kongsikan bersama...